Az Alfa Romeo először mutatta meg, milyen lesz a szériagyártású 4C sportkocsi, amelyet korábban csak tanulmányautóként ismerhettünk meg. Az alapkoncepció is egész újszerű: az olaszok hasonló megoldások alkalmaztak, mint a legdrágább szupersportkocsik tervezői, de jóval kisebb méretben.
A vázszerkezet karbonszálas műanyagból készül, a hajtáslánc viszont jórészt nagy sorozatú modellekben is megtalálható – így lehetséges, hogy a 4C viszonylag visszafogott áron kínál elképesztően jó tömeg-teljesítmény arányt. Eddig ez az egyetlen adat, amelyet hivatalosan közzétettek: 4 kilogramm jut majd egy-egy lóerőre. A korábban kiszivárgott információk között azonban megtalálható az 1,75 literes turbómotor várható teljesítménye – 240 lóerő – azaz az autó várhatóan 950-960 kilogrammot nyom majd menetkész állapotban. Ez valamivel ugyan több, mint a tanulmány 850 kilogrammja, de még mindig fantasztikus érték. Az már csak spekuláció, bár nem állhat nagyon messze az igazságtól, hogy a végleges 4C 4,5 másodperc alatt elérheti a százas tempót. A jó gyorsuláshoz nyilván hozzájárul majd a dupla kuplungos automata váltó is, amelyet a Mitóból ismert hasonló szerkezet továbbfejlesztésével állítanak elő.
A könnyű és gyors sportkocsiból nem készül sok – a Maserati modenai üzemében évente 2500 példány legyártására van kapacitás – de ennek ellenére sem ígérkezik igazán drágának. Állítólag átszámítva úgy 16 millió forintot kérnek majd egy-egy példányért, ami kifejezetten jutányos a példányszámot és a felhasznált műszaki megoldásokat figyelembe véve. A 4C Európában is kapható lesz – sőt, a bemutatót is a tavaszi Genfi Autószalonon tartják – de a legfontosabb szerepet Észak-Amerikában szánják neki: ha minden igaz, odaát ezzel a modellel kezdődik majd az Alfa Romeo márka piaci bevezetése.
Hosszú ideje ez lesz az első valódi sportkocsi az Alfa Romeótól, amely nagyobb sorozatban készül, de ez csak a kezdet. Hamarosan érkezik a Spider utódja, amelyet a Mazda MX-5 alapjaira építenek a japánokkal közösen, és még elérhetőbb lesz, mint a 4C.