A 911 GT3-as különleges helyet foglal el a Porsche kínálatban. Ez az a modell, amelyet kifejezetten örömautózásra készítenek. Nem olyan erős mint a Turbo, de szívómotorja jóval közvetlenebbül reagál, és a mérnökök mindent elkövetnek, hogy tökéletes összhangban legyen a futómű, a fékrendszer, az aerodinamika és a motor teljesítménye. Így mindig ez volt a legjobb kanyarvadász a Porschék közül, és alighanem az is marad.
Az új 991-es sorozat GT3-as változata, amelyet most mutat be a Porsche persze valamivel többet tud, mint az elődei, és több benne a technikai hókuszpókusz is, ami viszont nem egyértelműen jó irány. Külsőre az átdolgozott lökhárítók és a magasra nyúló, fix hátsó légterelő különbözteti meg a GT3-ast a többi kiviteltől – emellett a csomagtér-fedél és a lökhárító közti rést is megörökölte az elődjétől. A karosszéria bő négy centivel szélesebb lett, ami a hátsó nyomtáv növelésének és a széles, 20 hüvelykes felniknek köszönhető. A motor a jól ismert 3,8 literes hathengeres bokszer 475 lóerős változata, amely tényleg igazán gyorssá teszi a gépet. Nulláról százra 3,5 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 315 km/h. Ezeknél azonban többet mond, hogy 7:30-on belüli időt megy az autó a Nürburgring Nordschleifén.
Ami talán riasztó lehet a régimódi sportkocsi-rajongók számára, az a kézi váltó hiánya – csak hétfokozatú, dupla kuplungos PDK váltót kínálnak hozzá – és a hátsókerék-kormányzás, amely a Porsche szerint tovább javítja a kanyartulajdonságokat, de komplikálja a korábban viszonylagos spártaisága miatt kedvelt konstrukciót. Természetesen itt elérhető az aktív lengéscsillapítás, amely szintén az úttartást hivatott javítani.
Az új GT3-ast augusztusban kezdi el forgalmazni a Porsche, és elődeihez hasonlóan ez sem lesz valami olcsó: az ára Németországban 137 303 euró lesz az összes adóval együtt.