Már a kiszivárgott fotókon alaposan kiszörnyülködtük magunkat, nem érdemes nagyobb feneket keríteni a formaterv-kérdésnek. A vásárlók majd eldöntik, hogy elfogadható-e a számukra az új C4 Picasso furcsasága, vagy sem. Annyit viszont biztosra veszünk, hogy sokkal jobban megosztja majd a közönséget, mint az elődje.
Az új modell már a PSA Peugeot Citroen új közepes padlólemezére épül – részint ennek köszönhető, hogy 140 kilogrammal könnyebb, mint az elődje. Alighanem az is segít persze, hogy valamivel kisebb lett a típus: a hossza 4,43 méter, azaz négy centivel rövidebb, mint az előző Picasso, és 1,61 méteres magassága is 7 centivel múlja alul a korábbi modellét. Csak az 1,83 méteres szélesség teljesen azonos. A csomagtér érdekes módon így is növekedett, az új Picassóban az előre-hátra mozgatható hátsó üléssor mögött 537-630 liternyi csomag fér el. Emellett az 5,5 centivel megnyújtott tengelytáv miatt az utasok lábtere is bőségesebb lehet.
A Citroen különösen büszke rá, hogy az üvegtetős kivitelen összesen 5,3 négyzetméter üvegfelület található, ami jelentősen növeli a térérzetet az amúgy sem szűkös egyterűben. A gyáriak szerint emellett sikerült jelentősen javítani a belső tér anyagainak minőségét, az autó funkcióit pedig egy 12 hüvelykes képernyőn és a hozzá tartozó 7 hüvelykes touchpad-en keresztül lehet elérni.
Az új C4 Picasso csupa jól ismert motorral érkezik. Kezdetben háromféle dízelmotort kínálnak majd a típushoz, 1,6 literest 92 vagy 115 lóerővel, illetve az Euro6-os kétliteres 150 lóerős BlueHDi-t. Emellett a két jól ismert 1,6 literes BMW-PSA motor adja a benzines választékot, a szívó változat 120, a turbós 156 lóerős lesz.
Ez persze csak a kezdet – később valószínűleg tovább bővül a motor- és karosszéria-választék. Többek közt már dolgoznak a hétüléses Grand Picasso következő változatán is, amely talán még az idén bemutatkozhat.