A jégen való erőfitogtatás nem áll távol az autógyártóktól, most éppen a Nissan próbálta ki az aktuális GT-R-t a Bajkál tó jegén. A kísérlet több szempontból sem mindennapi, hiszen a csapat nem használt szöges gumit , és a pályáról is csupán a havat takarították le, az egyenetlenségeket nem szüntették meg. Roman Rusinov, a G-Drive versenyzője vállalta el az istenkísértéssel is felérő mutatványt, amiről később úgy nyilatkozott, hogy a nyolc kilométer folyamatos küzdelem volt az autóva
l.
Már maga a gyorsítás is több mint 3,5 kilométert vett igénybe, de a mérés után ugyanekkora táv kellett a megálláshoz is. Az Orosz Automobil Szövetség által hitelesített rekord végül ugyan ”csak” 284 km/óra, de az egyik futam során sikerült 294-ig hajtani a kocsit. Úgy, hogy az autó szöges gumin csupán a pályáig gurult, majd ezeket egyszerű téli gumikra cserélték a rekordkísérlet során, ez mindenképpen tiszteletreméltó eredmény.
Néhány éve a prémiumgyártók eljutottak arra a szintre, hogy nem elég számokkal villogni, máshogy kell bizonyítani. Amióta egy közúti autó is mehet 400-zal, kell valami hatásosabb, valami, ami megragadja a figyelmet. Elsőként a Bentley kérte fel Juha Kankkunent, hogy hajtsa meg a Continental Convertible Supersport speciális, Ice Speed Recorder változatát. Ennél a kísérletnél 330-ig kúszott a sebességmérő mutatója, a négyszeres finn rali világbajnok így saját 2007-es rekordját döntötte meg. Alig négy hónappal később a Nokian gumigyár tesztpilótája, Janne Laitinen ment 335-tel egy RS6-ossal, a gyártó szöges abroncsait reklámozva.