Legutóbb olyan híreket hallottunk a Fiskerről, hogy egyben fogják értékesíteni a vállalatot, de úgy tűnik nem sikerült megállapodni a kínai vásárlójelöltekkel. Így elbocsátják a dolgozókat.
A korábban csak átépítésekkel foglalkozó autógyártó hat éve mutatta be a hibrid luxusautó, a Karma első prototípusát. Kezdetben hatalmas volt a lelkesedés első önálló modelljük iránt. Több híresség, köztük Leonardo Di Caprio és Colin Powell is előrendelte, sőt, később Justin Bieber is vett egyet. Az ötlet piacképesnek tűnt: sportos luxusautó konnektoros hibrid hajtással, viszonylag kedvező áron. Ambíciókban sem volt hiány, a hosszú távú tervekben hat különféle modell szerepelt volna.
A történet azonban szomorú fordulatot vett. Kezdetben a sok országon átívelő munkálatok nehezítették a tervezett évi háromszáz Karma gyártását, mivel az akkumulátorok Kínából érkeztek, a cég székhelye Amerikában volt, a gyártást pedig a finn Valmet végezte. A gazdasági világválság hatására a költekezési kedv is alábbhagyott, így elmaradtak a vásárlók. Valószínűleg tovább is elvegetált volna a Fisker, ha nem söpri el a Sandy hurrikán egy nagyobb szállítmányukat, és nem terjed el a rémhír, hogy a Karma a tengervíz hatására spontán kigyullad. Nem sokkal később az akkumulátor-beszállító csődje miatt kényszerültek leállítani a gyártást.
A korábbi elbocsátások után a napokban a munkaerő megmaradt huszonöt százalékának a nagy részétől is búcsút vettek. Ez 210 gyári munkást és 160 irodai dolgozót jelent. Ez ugyan hivatalosan még nem jelenti a vállalat megszűnését, de a márkát érintő további intézkedések valószínűleg csak a könyvelési osztálynak és az ügyvédeknek adnak majd munkát. Nekik viszont sokat. Mivel a cég fizetőképessége a nullához közelít, várhatóan a dolgozók végkielégítése sem fog zavartalanul zajlani.