A Maserati nem titkolózik tovább, bár van még néhány hét a hivatalos bemutatóig. Nyilvánosságra hozták az új Ghibli fotóit, bár a műszaki adatokkal egyelőre adós maradt az olasz luxusautó-márka.
Ahogy már a korábbi kedvcsináló alapján is sejthető volt, a Ghibli esetében is kitettek magukért az olasz formatervezők: igyekeztek olyan autót tervezni, amely a szépérzéküknél fogja meg a lehetséges vásárlókat. Ez az a terület, ahol különösebb gond nélkül lefőzhetik a német konkurenciát, amely amúgy jóval színesebb palettát kínál a felső-középkategóriában. A Ghibli – akár a tavaly bemutatott Quattoporte – kifejezetten sportautós stílusú, de itt a méret kedvéért sem kellett kompromisszumot kötniük a formatervezőknek, így az arányok is közel vannak az ideálishoz. A hosszú orr és a hátsó kerekek feletti masszív domborítások révén feltűnő jelenség lesz a kisebbik négyajtós Maserati.
A műszaki alapok a Quattroportéből érkeznek, ahogy alighanem a motorválaszték egy része is. A 3 literes, 410 lóerős biturbó V6-ost biztosan bevetik majd itt is, de úgy hallani, a Maserati történetének első dízelmotorja – egy minimum 300 lovas hathengeres – is a Ghibliben mutatkozhat be. Azt nem tudni, hogy a Quattroporte csúcsmodelljét hajtó 3,8 literes V8-ast itt is bevetik-e, bár nem látjuk, mi akadálya lenne – a Maserati eddig sem a motorokkal próbálta elválasztani egymástól különböző típusait.
A Ghibli az első kézzel fogható jele a Maserati átpozícionálásának. Ahelyett ugyanis, hogy a Ferrarihoz túlságosan is hasonló sportkocsi-gyártóként próbálna megélni az olasz márka, a Fiat a prémium-szegmens tetejére szánja a Maseratit. Sportkocsiból csak egy maradt, és marad a jövőben is, a GranTurismo, a Mercedes S osztály vetélytársának a Quattroportét szánják, egy kategóriával lejjebb pedig a Ghiblit szánják. A márkanevet azonban nem akarják elkoptatni egyszerűbb, négyhengeres modellekkel, így a Ghiblinek lesz egy testvérmodellje az Alfa Romeo kínálatában, ahogy az alsóbb szegmensekben is az Alfának kell majd helyt állnia.
A kínálat három tagúvá bővítésétől sokat vár a Fiat vezetése: azt remélik, hogy a Ghiblivel együtt a Maserati eladásait évi 50 ezer fölé tornászhatják. Ebben persze jelentős szerep jut az olyan, egyelőre közel érintetlen piacoknak is, amilyen Kína – nem véletlen, hogy az élő világpremiert Sanghajban tartja a Maserati az Auto China 2013 kiállításon április 19-én.