Az Opel az utóbbi években egyre több veszteséget termelt, és további évekre van szükség, mire ez a tendencia megfordulhat. Ám egyelőre úgy néz ki, van idő, hisz a GM 4 milliárd eurót fektet német leányvállalatába a következő három évben.
A félelmetes összeg az Opel megújításához kell: 23 új, vagy felújított modell és 13 új motor szerepel a tervekben, amelyeket képtelenség volna bemutatni úgy, hogy közben az autógyártó a puszta működésével is rengeteg pénzt égetett el az elmúlt évek során. Tavaly például több mint 1,3 milliárd eurót veszített a márka, sőt, 1999 óta ennek az összegnek vagy a tízszeresét nyelte el az Opel.
Dan Akerson, a GM vezérigazgatója azt mondta, hogy most sokkal biztosabbak benne, hogy az Opel rövidesen nyereségessé válik, mint bármikor korábban. Bíznak az Opel vezetők által kidolgozott Drive 2022 terv életképességében, ezért szavazta meg az igazgatótanács a négymilliárdos segélyt. A valódi okok azonban ennél komplikáltabbak. A GM számára létkérdés, hogy az Opel túléljen, hisz Rüsselsheimben folyik a legfontosabb személyautó-típusok fejlesztése az egész GM számára.
A C és D szegmensben használatos padlólemezeket, a három- és négyhengeres benzinmotorokat 70 és 200 lóerő közti teljesítmény-tartományban, illetve az összes személyautó-dízelmotort itt fejlesztik, így a GM-nek valószínűleg sokkal többe kerülne az Opel csődje vagy eladása, mint rongyos 4 milliárd euró. Nem beszélve arról, hogy elvesztenék európai piaci jelenlétük nagy részét, ami néhány év múlva, ha elmúlnak a válságos idők, nagyon hiányozna.
Az Opel persze ettől függetlenül bajban van: az európai gyáraik állítólag 50% körüli kihasználtsággal működnek, míg a nyereségességhez legalább 80%-os kihasználtságra lenne szükség. És mivel az európai piac zsugorodása előreláthatólag az idén is folytatódni fog, a kilátások sem valami fényesek.