A legdurvább spanyol
A Seat az új Leonból is versenyautót faragott, ahogy az elődből is. A Wörthi-tó mellett rendezett giga-GTI találkozóra a Seat ezúttal nem valami egyedi tanulmányautóval készült, hanem a Leon új kupás változatával.
Bár az autó formája felismerhető maradt, a Leon Cup elképesztően brutális lett, legalábbis ami a fellépését illeti. Oldalanként arasznyi sárvédő-szélesítések láthatók, amelyeket teljesen kitöltenek a 18 hüvelykes felnire szerelt alacsony profilú gumiabroncsok, elöl gigantikus hűtőnyílást, hátul pedig nagyméretű diffúzort és a tető legmagasabb pontjával egy szintre szerelt hátsó szárnyat kapott az autó. Belül természetesen homológ bukócsövet, digitális műszerfalat, és nyakvédős kagylóüléseket találunk.
Bár drasztikusan fest a kupás autó, a motor és a hajtás elég közel áll az utcai csúcskivitelhez. Maradt a kétliteres turbómotor – bár a teljesítményét 330 lóerőre növelték – sőt, a hatfokozatú DSG váltó is, az egyetlen új elem egy elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű. Így lehetséges, hogy a brutális külsejű autót 70 ezer euróért meg lehet rendelni. Készül egy másik változat is az Endurance versenyek szabályai szerint – ebbe már tisztességes, szekvenciális versenyváltó kerül – amely így drágább is, 95 ezer euró az ára.
A Seat sportrészlegének vezetője szerint jó esély van rá, hogy az új Leonból is készül majd egy változat a túrakocsi-világbajnokság (WTCC) futamaira, méghozzá a kupás modell alapjain. Az a szabályoknak megfelelően 1,6 literes turbómotort kap majd – már ha tényleg a kifejlesztése mellett döntenek a gyáriak, és a VW csoport vezetése is megszavazza a versenyzéshez szükséges költségvetést – és nyilván további fejlesztéseket is végeznek majd. Ez azonban még a homályos jövő – egyelőre annyi biztos, hogy a Leon Cup versenygépet már a 2014-es szezonra szállítani tudják a spanyolok.