A Nissan prémium-márkája több sportos tanulmányt is bemutatott az elmúlt néhány évben, de eddig úgy nézett ki, nem gondolják igazán komolyan. A napokban azonban kiderült, hogy már dolgoznak egy valódi szupersportkocsin. Legalábbis ez derül ki a márka igazgatójának, Andrew Palmernek a szavaiból.
Az biztos, hogy nem a meglevő Nissan sportkocsik valamelyikére építkezik az Infiniti tervezőcsapata. Bár a 370Z és a GT-R is épp elég jó a maga nemében, Palmer szerint valami egész mást terveznek kerékre állítani. „A célközönségünk nem olyan emberekből áll, akik megelégednének a kompromisszumokkal, mi pedig mindenből a legjobbat szeretnénk nyújtani nekik.” Palmer azt mondja, elsősorban rezgés- és hangcsillapítási szempontból merülnek fel problémák a leggyorsabb Nissanokkal, azaz az Infinititől valami igazán csendes, kulturált dolgot várhatunk.
Pontos információink ugyan nincsenek, de az eddigi tanulmányokat ismerve feltételezhetjük, hogy valamiféle hibrid hajtáslánccal hajtja majd sportkocsiját az Infiniti. Az Emerg-e tanulmányban két villanymotor dolgozott összesen 402 lóerő összteljesítménnyel, és egy 1,2 literes háromhengeres benzinmotor tartotta töltött állapotban az akkumulátort. Az Essence koncepciót viszont egy 3,7 literes V6-os és egy kisebb villanymotor mozgatta 592 lóerő összteljesítménnyel. Ez utóbbi hajtásrendszer valószínűleg különösebb gond nélkül gyártásba küldhető néhány éven belül, és nem is lenne túlzottan drága.
Az Infiniti jelenleg évente kevesebb, mint 200 ezer autót ad el éves szinten, de 2020-ra szeretnék ezt a számot félmillió fölé emelni. Ebben nyilván segít az is, hogy a Red Bull F1-es csapatot támogatja a márka, de muszáj lenne olyan modelleket mutatni, amelyek valamilyen szempontból kilógnak az átlagos prémium-termékek közül, és ezzel felhívják a figyelmet a manapság a legtöbb potenciális vásárló számára szinte ismeretlen márka autóira. Egy érdekes vonalú, nagy teljesítményű hibrid sportkocsi pedig épp alkalmas lenne erre a szerepre.