Az új Opel SIDI motor a régi 16 LET jelzésű motort váltja az Astrában, amely papíron ugyanúgy 170 lóerős, mint az új négyhengeres. A fejlesztés azonban minden fronton érezhető a gyáriak szerint.
Az új motor egyrészt nyomatékosabb: a korábbi 230 helyett 280 Nm a csúcsnyomatéka, ráadásul a csúcsérték 2200-as fordulatszám helyett már 1650-től megérkezik. Ez jobb vezethetőséget ígér – ha csak ennyi lenne a fejlesztés, már éreznék a vásárlók a különbséget. De a gyáriak szerint a fogyasztást is sikerült 14%-kal lejjebb szorítani, ami szabvány vegyes ciklusban egy csapott hátú, vagy szedán karosszériás Astrában 5,9 litert jelent száz kilométeren. Az 1,6 literes motorhoz csak hatfokozatú váltót kínálnak majd, igény szerint egy új manuálisat, vagy egy alacsony belső súrlódású automatát.
Ez persze csak a kezdet volt, az Opel a teljes aktuális motorcsaládját lecseréli, és nem csak az Astrában.