A tizenhét éves Lotus Elise műszaki alapjaiban még mindig bőven van tartalék – ezt mutatja a legújabb Lotus, az Exige S Roadster. A nyitott kétüléses közel háromszor olyan erős, mint az alapkivitelű Elise, de még mindig könnyebb, mint a hasonló teljesítményű sportkocsik bármelyike.
A Lotusnál ugyan leállt a nagyszabású fejlesztés, amely ismét a Ferrari és a Porsche szintjére emelte volna a kínálatot, de a munka nem állt le teljesen. Most jobb híján a meglevő műszaki megoldásokból építkezhet a brit cég, de ezzel is nagyszerű eredményeket lehet elérni. Az Elise-Exige sorozat merev alumínium vázába építettek most minden eddiginél erősebb motort: a Toyotától származó 3,5 literes V6-os kompresszoros változatát, amely kereken 350 lóerős. A nagyobb motor miatt az autó persze nehezebb, mint egy alapkivitelű Elise, de a maga 1166 kilogrammjával még mindig a legkönnyebbek közé tartozik. Az Exige S Roadster 4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, amivel már a szupersportkocsi-kategória képességeit közelíti, viszont a maximális sebességét elektronika korlátozza 233 km/h-ra, amit a Lotus a nyitott tetővel indokol.
Az Exige S Roadster nem lesz olcsó: 55 378 eurót kérnek érte – ehhez jönnek még az adók – így jelentősen drágább, mint egyetlen hasonló teljesítményű vetélytársa, a 315 lóerős Porsche Boxster S, de teljesen más karakterű is. A Lotus nem csak gyorsabb, de alighanem pályanapon való csapatásra is alkalmasabb, viszont láthatóan még kevesebb benne a hely, így a hétköznapi használathoz alighanem több kompromisszumot követel.