A Fiat egyre elszántabban igyekszik eggyé válni a Chryslerrel, mivel most az amerikai gyártónak megy jobban a bolt. Minden esélyük meg is van rá, hogy összehozzák a nagy üzletet, de ehhez rengeteg pénzre lesz szükség. Állítólag négy nagy bankot is megkerestek, hogy össze tudják hozni a 10 milliárd dolláros hitelt az ügylet beindításához.
A Chrysler irányítását ugyan átvette már a Fiat, hisz az olaszoké a részvények többsége, de a fúzió útjában áll még az amerikai Autóipari Dolgozók Szakszervezetének nyugdíjalapja, amely a Chrysler részvények 41,5%-át birtokolja. Ezt megszerezni pedig nem lesz olcsó: elemzők szerint a részvénycsomag értéke úgy 3,5 milliárd dollár lehet – a Fiatnak ennyit kell valahogy összeszednie, miközben az európai piacon mostanság nem igazán lehet pénzt keresni. Ám úgy hallani, a Fiat üzleti tervében látnak valamit a bankok: a Bank of America, a Deutsche Bank, a Goldman Sachs csoport és a BNP Paribas is tárgyalt az olasz gyártóval. A Fiat célja nagyjából 10 milliárd dollárnyi, viszonylag kedvező kamatozású kölcsön megszerzése: ennyiből megvehetnék a Chrysler részvények maradékát, és kiválthatnák a két autógyár jelenlegi, kevésbé kedvező hiteleit, amelyek 7,1 milliárd dollárra rúgnak.
Sergio Marchionne, a Fiat vezére azt tervezi, hogy a Chryslerrel való összeolvadás nyomán egy olyan mega-autógyár jönne létre, amely sikerrel versenyezhet a General Motorsszal, a Volkswagennek és a Hyundai-Kiával. Egy érdekes mellékhatás lehet, hogy az új cégben a Fiatot irányító Agnelli családnak már csak kisebbségi részesedése lenne, az új Fiat-Chryslerben tehát az igazgatóság által irányított részvénytársasággá válna, amilyen a Daimler AG. vagy a GM.