A legutóbbi EuroNCAP törészteszten a Dacia Sandero fejelt bele a független szervezet agyatlan értékelési rendszerébe. Két másik modell öt csillaggal végzett – azokban alighanem volt sebességhatároló automata.
Többször szembesültünk már azzal, hogy az EuroNCAP eredményei csak úgy értelmezhetők, ha alaposan megvizsgáljuk az adatlapokat, hisz az aktuális rendszer összemossa az autó passzív és aktív biztonsági szintjét. Ha valaki arra kíváncsi, hogy milyen a túlélési esélye egy autóban, a csillagok száma akár félrevezető is lehet. Jó példa erre az új Dacia Sandero, amelynek az eredményeit most tették közzé. Négy csillagot kapott, de ez nem az autó töréstesztje miatt alakult így. A felnőttek védelmére 80, a gyermekekére 79%-ot adott az EuroNCAP, és akadnak ötcsillagos modellek is hasonló számokkal. Az eredményt egyértelműen a gyalogosgázolási teszt 57, és a biztonsági felszereltség 55%-os minősítése rontotta le – ez utóbbinál komoly hiányosságnak értékelték, hogy az autó nem csipog, ha a hátsó biztonsági öveket nem csatolták be, és azt is, hogy hiányzik az elektronikus sebességhatároló berendezés. Ezek persze azért hiányoznak, mert a Dacia kifejezetten olcsó autónak készült.
A másik két tesztelt modell, a Renault Captur és a Chevrolet Trax öt-öt csillagot kapott a teszten. A Chevy kiemelkedő, 94%-os eredményt ért el a felnőttek passzív biztonságát tekintve.