Kiderült a Corvette utolsó titka
A Corvette esetében nem szokatlan, hogy a gyáriak a bemutató idején nem mondanak pontos teljesítmény-adatot. Annak idején a ZR1 csúcsmodell akkor vadiúj, LS9 jelzésű kompresszoros motorjáról is csak hónapok után árulták el, hogy 647 (DIN) lóerős, és most ugyanez volt a helyzet a Stingray alapmotorjával is, amelyről csak annyit lehetett tudni, hogy valamivel erősebb az elődjénél.
Az előző, C6-os Corvette generáció alapváltozata a modellfrissítés 436 lóerős volt, de a tervezők reszeltek rajta még egy kicsit, így az LT1 jelzésű új változat már 461 lóerős, vagy sportkipufogóval 466, a csúcsnyomatéka pedig 624 illetve 630 Nm 4600-as fordulatszámon. Nem csoda, hogy a Corvette 4 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-s sebességet – és ez még csak az alapkivitel. A Corvette hivatalos fogyasztási adata azonban még meglepőbb, mint a teljesítménye, hisz egy ekkora V8-asról azt gondolná az ember, hogy mindenképp sokat zabál. Nos, a GM szerint a Stingray megfelelő vezetési stílus mellett akár 9 literrel is megtehet 100 kilométert – bár arra kíváncsiak lennénk, hogy ezt milyen gázpedál-kezeléssel lehet elérni.
A Corvette most már alapkivitelben sem tűnik hétköznapi sportkocsinak – sem a teljesítménye, sem az ára nem olyan. Nem véletlen, hogy egy egyszerűsített változatról hallani, amely várhatóan 400 lóerő, és 50 ezer dollár alatt lesz.