Bár még nem érezzük, hogy elkopott volna az Insignia formája, az Opel már csak kötelességtudatból is változtatott a csúcsmodell megjelenésén egy keveset. A beavatkozás persze nem túl mélyre ható, hisz legfeljebb két-három évre szólnak.

Az egyetlen, ami első pillantásra feltűnik a felújított Insignián, az a szélesebb hűtőmaszk, amely már majdnem kiér a fényszórók belső sarkaiig. Fazonra persze ugyanaz mint a régi – hisz az aktuális Opel-arculat egyelőre marad – csak a jelvény és a hozzá tartozó vaskos krómléc került egy kicsivel lejjebb. A fényszórók formáján nem változtattak, a tartalmuk azonban egész más, ami némiképp szintén beleszól az Insignia arckifejezésébe. Hátulról is másképp fest az autó, az alacsonyabb, de szélesebb lámpák, és a közöttük húzódó, még vaskosabb krómszínű léc miatt. Az az érdekes, hogy az autó kellemes formai egységét sikerült minden módosítás ellenére megőrizni – az utólagos változtatások szépen illeszkednek az Insignia eredeti stílusába, ami az efféle frissítések esetében nem épp gyakori.
A visszafogott formai módosítás mellett szinte a teljes motorválasztékot lecserélték. Természetesen itt is megjelennek az új SIDI turbómotorok, az 1,6 literes 170, a 2 literes 240 lóerős lesz. A dízelmotorok is újak, ha minden igaz: a kétliteres CDTI motorcsalád egyelőre kéttagú, a gyengébbik 120, az erősebbik 140 lovas lesz. Ezeknél a modelleknél persze nem a nagy teljesítmény a lényeg, hanem a takarékos üzem. A gyári adatok szerint a dízel Insigniák átlagos fogyasztása stop-start rendszerrel 3,7 liter is lehet száz kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátást pedig levihették 100 g/km alá – a pontos gyári adat 99 g/km – ami az EU-ban érvényes szén-dioxid-kibocsátási korlátozások miatt igazán jól jön az Opelnek, hisz az ilyen változatokkal lehet valamelyest csökkenteni a flotta-átlagon. A benzines- és dízelváltozatokon túl kínálnak majd egy gyázhajtású változatot is – ebbe 1,4 literes, 140 lovas turbómotor kerül, ami benzinnel is használható, és állítólag 7,6 litert fogyaszt gázból, ami kifejezetten jó érték.
Az Opel mindezeken kívül igényesebb beltéri anyagokat ígér – bár az Insigniával nemigen volt gond ezen a téren – és fejlettebb fedélzeti információs rendszert, ami ma már szinte természetes, hisz a számítástechnika fejlődési üteme sokkal gyorsabb, mint az autóké. Az alapkonstrukción azonban nem módosítottak, ami azt jelenti, hogy a típus legnagyobb hibája, a szűkös helykínálat is megmarad, legalább a következő modellváltásig.
Valószínű, hogy ez lesz az Insignia utolsó nagyobb átalakítása, hisz a típus 2008 óta van a piacon, így legfeljebb 2-3 éve lehet hátra, utána érkeznie kell az utódmodellnek.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
