A Lada, immár a Renault-Nissan irányítása alatt újabb népautóval bővíti a választékot. A Kalina második generációja az olcsó Granta és a Dacia Logan MCV-ből kialakított Largus közé érkezik a kínálatban.
A Kalinát, a Lada első, és mindmáig egyetlen, a kommunista idők után kifejlesztett modelljét a Renault-Nissan nem dobta ki az ablakon, inkább nekiálltak továbbfejleszteni az alapjait tekintve meglehetősen korszerű modellt. Végülis olcsó a gyártása, és a fejlesztés nagyrészt már ki van fizetve. Most, hogy a Granta jól megy, úgy döntöttek, visszahozzák a választékba a Kalina ötajtós és kombi változatát, alaposan átdolgozva.
A recept hasonló, mint amit annak idején a Skoda követett a Favorittal: bár alapjaiban ugyanaz az autó, most, hogy van pénz fejleszteni, minden porcikájában igyekeztek igényesebbé tenni. Az autó külsején látszik is az igyekezet: teljesen új orr- és farkiképzést kapott, csak profilból ismerhető fel, hogy a típus alapja az eredeti Kalina. Az 1,6 literes benzinmotorok maradtak, háromféle kivitel készül, 87 és 106 lóerő közti teljesítménnyel. A váltók is a régiek, ötfokozatú manuális vagy négysebességes automata választható az autóhoz. A felszereltség is sokat fejlődött, legalábbis a drágább változatok esetében. Érintőképernyős fedélzeti számítógéppel, automata klímával, ESP-vel, ABS-szel és teljes légzsákrendszerrel is elérhető lesz.
Úgy hallani, nem csak Oroszországban tervezik forgalmazni a Ladákat, de Európa egyes piacain is – nem kizárt, hogy Magyarországon is ismét felbukkan a Lada márka, méghozzá épp a modernizált, igényesebb felszereltségű Kalinával.