Lenyúlják a legújabb Opeleket?
Önmagában nincs abban semmi különös, ha egy olyan vállalat, mint a General Motors, az egyik részlegnél kifejlesztett autókat más néven is árusítja. A gond azzal lehet, ha az Opel nemzetközi terjeszkedési terveit ezzel ismét megtorpedózzák.
Dan Akerson, a GM vezérigazgatója azt mondja, jó esély van rá, hogy az Opel Cascada és Adam típusok bekerüljenek a Buick kínálatába is. Az ötlet azért meglepő, mert egyebek között ezekkel a modellekkel próbálna az Opel Európán kívül is érvényesülni, és ezzel függetleníteni magát a jelenleg igen gyenge európai autópiactól. Ha viszont Kínában és Észak-Amerikában az arrafelé sokkal ismertebb Buick márkanéven jelenik meg a két típus, akkor nem marad kitörési esély az Opel számára.
A GM már így is több Opel típust forgalmaz Buick néven: az Insignia és az Astra is kapható a jellegzetes vízesés-hűtőmaszkkal. Ez többé-kevésbé érthető is, hisz így a GM sokat spórol a fejlesztésen, és Kínában teljes palettát kínálhat annak ellenére, hogy a Buicknak Észak-Amerikában nincsen Astra méretű modellje. Az Adam és a Cascada viszont rétegmodellek, a GM-nél is úgy fogalmaznak, hogy a Buick márkának elsősorban azzal használnának, hogy vonzóvá tennék a fiatalabb vásárlók számára is.
Egy ilyen döntés megvalósítása persze nem megy egyik napról a másikra, egy olyan bürokratikus vállalatóriásnál, mint a GM, biztosan nem. Ha lesz is Buick Cascada, netán Buick Adam (bár ha van egy kis eszük, a néven változtatnak, hisz így más semmi értelme), nyilván egy-másfél év kell az észak-amerikai és kínai gyártás, illetve bemutató megszervezéséhez.
Persze legalább ugyanennyi idő, mire az Opel forgalmazást is megszervezik ugyanezen a piacon – érdekes lesz látni, hogy a GM különböző részlegeinek ismét sikerül-e két, egymásnak ellentmondó projektet végrehajtania, mint eddig már annyiszor.