Eddig csak tanulmányautókat láttunk, amelyekkel az új, farmotoros Twingo számára próbálták előkészíteni a terepet, most azonban az is kiderült, hogy ezek közül az ötajtós Twin'Z hasonlít jobban a szériamodellre. Az ugyanis csak ötajtós változatban készül majd – a Twin'Runhoz hasonló sportos kétajtós legfeljebb nagyon kis sorozatban lesz elérhető.
Az információ a Renault szószátyár ügyvezetőjétől, Carlos Tavarestől származik, aki elmondta, hogy az ötajtós Twingót nem csak afféle egyszemélyes anyuka-autónak szánják: azt remélik, hogy a jelenleg még nagyobb autókat használók is kisebb autókra váltanak. Az persze hiú remény, hogy a vásárlási szokásokat érdemben tudnák befolyásolni – az egyetlen eszköz, ami képes erre, az árak megemelése ugyanis a konkurenciához hajtaná a vevőket – de érthető, hogy legalább a lehetőséget megteremtik, hisz a kisebb és könnyebb autó kevesebbet fogyaszt. Márpedig az európai autógyártók számára most elsődleges cél a fogyasztással arányos szén-dioxid-kibocsátási flottaátlag további lefaragása.
Az első generációs Twingo még igazi slágertermék volt, amely egyszerre volt célszerű, és egyedi stílusú, de a második generáció meglehetősen átlagosra sikerült, így nehezen érvényesült a Fiat 500-ashoz hasonló, erős stílusú vetélytársak mellett. A harmadik generációtól azt várják, hogy ismét a csúcsra juttatja a Renault-t ebben a kategóriában, amely a magas benzinárak miatt amúgy is népszerűbb, mint korábban.