Valószínűleg senki nem gondolta a VW-nél, hogy a Skoda márka így ledobja magáról az olcsó kelet-európai márka bélyegét, és világszerte ennyire sikeres lesz. Úgy néz ki, eddig minden kínálat-bővítés sikerrel járt, nem csoda, hogy újabbra készülnek, amely ismét vásárlók tízezreit nyerheti meg a Skodának.
A VW-nél persze nagyon igyekeznek ésszerűen és olcsón megoldani a dolgot: ha igaz, a Polar a VW Taigun tanulmányautó alapjaira épül majd. A műszaki alapok teljesen azonosak lesznek, csak a forma tér majd el jelentősen. Ha igaz, a 4,1 méter körüli hosszúságú ötajtós burkolata teljesen más lesz, mint az azonos elrendezésű Volkswagen modellnek. A fenti vázlat egyelőre csak elképzelés, de valószínű, hogy az eltérések hasonló mértékűek lesznek a két testvérmodell között: hasonló tetővonal, de eltérő ablakok, sárvédőívek és hűtőmaszk – egyszóval a részleteken próbálnak annyit változtatni, hogy ne tűnjön fel, hogy lényegében ugyanazt kínálja a Skoda és a VW.
A Polar persze ugyanúgy a szabvány MQB platformra épül majd, mint az összes többi tömegmodell a konszernen belül, de a fejlesztés így sem megy egyik napról a másikra: úgy hallani, 2015-ben mutathatják be a végleges modellt legkorábban.