Eddig legalább tessék-lássék rejtegették a Macan részleteit, de úgy látszik, már ezt sem találják igazán fontosnak a bemutató közeledtével.
Az ötajtós szabadidő-autó lesz a Porsche leghétköznapibb modellje: nem feleslegesen nagy, mint a Cayenne vagy a Panamera, és nem is szűk, mint a Boxster, a Cayman vagy a 911-es. Ennek megfelelően a megjelenése sem lesz olyan drámai, mint a drágább modelleké: nagy vonalakban a Cayenne-re emlékeztet, bár az arányokkal is hangsúlyozzák, hogy ez egy kisebb autó. Ezzel együtt a formaterv a konkurenseké mellett határozottan sportos, bár ez a BMW X3-as vagy a Mercedes GLK mellett ez nem olyan nagy kihívás. Itt is megjelenik a jellegzetes, sima Porsche orr egy változata, a tető és az ablakok lendületes íve pedig határozottan kupés jelleget kölcsönöz az autónak. Az egyetlen kis átverést itt követték el a Porsche tesztelői: az oldalablakokat keretező krómcsík néhol nem pont ott fut, ahol a végleges autón, de ez már nem változtat sokat a Macan karakterén.
A műszaki tartalommal kapcsolatban csak találgathatunk, de több mint valószínű, hogy ebbe az orrmotoros Porschébe nyolchengeres motor már nem kerül – helyette turbós V6-osok várhatók a csúcsváltozatokba – viszont hosszú idő után ismét lesz négyhengeres a kínálatban. A motorok mind a VW kínálatából jönnek, a Porsche legfeljebb a teljesítményüket növeli meg valamelyest.
Talán nem véletlen, hogy a Macanról több mint egy éve rendszeresen jelennek meg kémfotók, és most már a titkolódzás látszatát sem próbálják fenntartani. Ehhez a modellhez ugyanis hozzá kell szoktatni a közönséget, ha a terveknek megfelelően ezzel az autóval akarják megduplázni a Porsche eladásait. Már az első évben, azaz 2014-ben 75 ezer kis Porschét szeretnének eladni, de a későbbiekben nyilván a szám növekedésére számít a VW csoport.