A vadonatúj SIDI motorcsalád egy újabb tagját mutatja be az Opel, egy takarékos turbós háromhengerest, amely az 1,6 literes szívómotort válthatja fel, akár a teljes kínálatban. Az apró motorhoz új váltót is terveztek, amellyel az Opel Adam végre korszerű kisautó benyomását keltheti.
![](https://kep.index.hu/1/0/461/4618/46184/4618470_6cf8bda8420b9e8db1f5eba2f1e5706b_wm.jpg)
A közvetlen befecskendezéses, egyliteres turbómotor maximális teljesítménye 115 lóerő, 166 Nm-es csúcsnyomatéka pedig 1800-as és 4700-as fordulatszám között végig rendelkezésre áll. Emellett az új, kompakt felépítésű hatfokozatú váltóval vagy 30%-kal könnyebb, mint az 1,6 literes négyhengeres, amelyet levált, és vagy 20%-kal takarékosabb is annál. Az Opel ennél pontosabb adatokkal egyelőre nem szolgált, de ez nem is csoda: csak jövőre kezdik autókba építeni a motort – elsőként az Adam kapja meg, de később nyilván nagyobb típusokba is bekerül – a konkrét fogyasztási adatok viszont nagyban függnek attól, hogy milyen karosszériát kell mozgatnia a motornak.
![](https://kep.index.hu/1/0/461/4618/46184/4618472_33e78df3d16e01dc83ddafb60561ed45_wm.jpg)
A gyártás, ahogy a teljes új Opel motorcsaládé, teljes egészében Szentgotthárdon zajlik majd, innen látják el a korszerű motorokkal a többi európai Opel üzemet. Eddig három frissen tervezett turbómotort motort mutattak be: az 1,6 literes dízelt és benzinest, illetve most ezt az ezres háromhengerest, ám valószínű, hogy ezzel még nincs vége a sornak, hisz 2016-ig az összes kis és közepes teljesítményű személyautó-motorját lecseréli a német gyártó.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)