A Lada a rendszerváltást követően szép lassan eltűnt Európából. Az ezredfordulóra a márka már az egykori KGST országokban is elvesztette piaci jelentősségét, így 2010-ben az AvtoVAZ beszántotta európai kereskedőhálózatának maradékát is. Most azonban az új tulajdonos, a Renault segítségével ismét próbálkoznak.
Egyelőre csak tesztelik a piacot, így átszállítottak néhány kamionnyi Grantát Németországba és Csehországba, de ha a próbaeladások jól mennek, valószínűleg ismét lesz Lada forgalmazás Európában. A Granta vonzereje nevetséges ára lehet – még a Dacia Logannál is olcsóbb lehet, bár pontosan nem tudjuk, hogy a vámolás után mennyi marad az árelőnyből – ugyanakkor amennyire tudjuk, a minősége is ennek megfelelő. A Logan példája azonban jól mutatja, hogy az olcsó autók iránt is lehet nagy a kereslet, akár viszonylag jómódú piacokon is.
A Renault-Nissannak persze nincsenek hamis illúziói: ők maguk is évi 5-6000 autó eladását látják reálisnak, ami nagy nyereséggel nem kecsegtet. Sokkal fontosabb, hogy Oroszországban és a környező államokban elmondhassák, a Granta olyan típus, amely az EU-ban is eladható – e kijelentés reklámértéke sokkal többet hozhat otthon, mint az európai forgalom összesen.