A Volkswagen 1950-ben hozta ki a Typ1, azaz a Bogár mellett a Typ2-t, a Transportert. Az első generáció a T1, az osztottablakos, ormányos busz mára az egyik legkeresettebb veteránná vált, az áraik napról napra magasabbak. 1967-ben jött ki a T2, amit egészen mostanáig gyártottak.

A T1-hez hasonlóan a T2-nek is hátra szerelt léghűtéses bokszermotorja, torziós rugós futóműve és gömbölyded alakja volt, de eltűnt a kettényíló oldalajtó, az osztott szélvédő és a jellegzetes orrmány is. 1971-től a T2-esek biztonságosabb fékeket és futóművet kaptak, az első lökhárító mögé merevítés került, nagyobb, hosszúkás hátsó lámpákat szereltek rá, és feljebb költöztek az első indexek. Innentől a korábbi és a későbbi típust T2a és T2b néven szokás emlegetni. A Volkswagen kisbuszok a hippimozgalom jelképévé váltak Amerikában. Németországban, Hannoverben 1979-ig, Mexikóban 1994-ig, Brazíliában egészen mostanáig gyártották, persze nem változatlan formában.
A T2c, aminek a gyártását most abbahagyják, megpróbált haladni a korral. A léghűtéses bokszer helyére soros, benzin-etanol üzemű motort építettek be a jobb károsanyag-kibocsátási értékek érdekében, így a vízhűtés miatt az autó orrát egy hatalmas műanyag hűtőmaszk rondítja el. A tetőt a Westfalia lakóbuszok stílusában megemelték, egyre kevesebb lett a króm, és egyre több a műanyag. Európában, Hollandiában is eladtak néhány, a Danbury cég által lakóautóvá épített T2c-t, de magas áruk és az elcsúfított külalak miatt nem lett sikeres a próbálkozás. Mindezek mellett állítólag az összeszerelés minősége is hagyott kívánni valót maga után.
A T2 hattyúdala egy mindössze 600 darabos sorozat. A kilenc személyes, ahogy ott hívják, Kombi kivitelű buszok 1,4 literes, 80 lóerős motort, világoskék-fehér fényezést, ehhez passzoló belsőt, fehér peremű gumiabroncsokat és néhány matricát kaptak. Az áruk meglepően magas, 28 ezer euró, aminek a feléért már szinte újjá restaurált léghűtéses T2-est kaphatunk. Érdekesség, hogy a T2c-k gyártásának befejezésével megszűnik a hátsókerék-meghajtású Volkswagenek gyártása is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
