Megjött az új csúcs-Opel
A sportos csúcsváltozatot sem kerülte el az egész Insignia sorozatot érintő frissítés, igaz, a lényeg nemigen változott. Az apró finomítások azonban változtathatnak a vezetési élményen.
Az Insignia OPC-n is ugyanazokat a változtatásokat végezték el, mint a sorozat többi tagján. Szélesebben vigyorgó hűtőmaszk és átdolgozott lámpák elöl, némi igazítás a belső térben és egyes főegységeken – ám az autó karaktere ezzel együtt sem változott sokat. Aki arra számított, hogy a modellfrissítés a csúcsmodell esetében teljesítmény-növekedéssel jár majd, csalódni fog. A 2,8 literes V6-os turbómotorhoz nem nyúltak, bár a 325 lóerős csúcsteljesítmény és a 435 Nm-es csúcsnyomaték bőven elég bármire. A szedán továbbra is 6 másodperc alatt éri el a százas tempót, a kombinak ugyanehhez 3 tizedmásodperccel többre van szüksége. Feloldott sebesség-korláttal a négyajtós változat 270, a kombi 265 km/h-s végsebességet érhet el.
A legtöbbet azonban nem az optikai módosítások változtathatnak az autón, hanem az új hátsó futómű, amelynek az alkatrészei 60%-ban újak – az Opel szakemberei szerint a változtatás csendesebb és kényelmesebb futást eredményez változatlan stabilitás mellett. Emellett a menetstabilizáló és az aktív lengéscsillapítók programozásán is változtattak, így az autó kevésbé tolja az orrát határhelyzetben. A belső térben a kormánykerék, az ülések és a központi információs rendszer is új – ez utóbbi 8 hüvelykes érintőképernyőn jeleníthet meg olyan információkat, mint a pillanatnyi oldagyorsulás, vagy a gázpedál aktuális állása.
A felújított OPC modell egyszerre mutatkozik be a gyengébb modellekkel, illetve a terepjáró-fazonú Country Tourerrel a Frankfurti Autószalonon. A felújítással az Opel azt szeretné elérni, hogy a típus a következő két-három évben – az utód megérkeztéig – versenyképes maradjon akár a frissebb konkurensekkel szemben is.