Az évtized Volvója?
A Volvo gyakorlatilag az 1992-es Ecc tanulmány bemutatása óta, azaz bő húsz éve a Peter Horbury által kiötlött formát variálja. Azóta nem rajzoltak olyan szériamodellt, amelyen ne bukkanna fel a jellegzetes csónak-forma övvonal és az abból kinövő hűtőmaszk, vagy az emeletes csomagtér-forma. A Frankfurti Autószalonra szánt Concept Coupé tanulmány azonban úgy marad felismerhetően új, hogy közben egész más mint bármi az elmúlt húsz évben.
Ez nem véletlen: a formák egyhangúságát a Volvónál is észervették, ezért új vezető tervezőt szerződtettek. És a típus bemutatása kapcsán tett nyilatkozatai alapján úgy néz ki, Thomas Ingenlath érdemei elismerése mellett nyugdíjba küldi a régi Volvo stílust, ennek az újnak a kedvéért. „A Concept Coupé nem csak egy futurisztikus álomautó. Arra terveztük, hogy megmutassuk az új tervezési irányvonalunkat: a jövő Volvóinak magabiztos fellépését, az új arányokat és formai jegyeket. Bár a következő XC90 teljesen más típusú autó, fel fogják ismerni a rokonságot, amikor jövőre bemutatjuk a terepjárót” – mondta az út főtervező.
A Concept Coupé – amelynek jelentősségét ismerve igazán találhattak volna valami jellegzetesebb nevet – nem csak formai szempontból szakít a közelmúlttal. Már a Volvo saját fejlesztésű, könnyen átméretezhető padlólemezére építették, és benzinmotorja is a Drive-E turbómotor-családból származik, azaz már semmi nincs benne, ami az előző tulajdonos, a Ford alkatrész-raktáraiból érkezne. A hajtásláncról egyébként még annyit tudni, hogy a kétliteres turbós négyhengeres mellett egy, a hátsó kerekeket hajtó villanymotort is tartalmaz, így az összteljesítménye eléri a 400 lóerőt, és akár 600 Nm maximális nyomaték leadására is képes.
Visszatérve a formatervre, a Concept Coupé nagyon kellemes egyvelege az új és a régi ötleteknek. Az arányaiban van valami, ami halványan emlékeztet a P1800 kupéra, és a hűtőmaszk, illetve a hátsó kerekek feletti karosszéria-elemek is a legendás sportkocsit idézik fel. Ugyanakkor a részletek korszerűek, egyszerűek és letisztultak. A legszebb rész talán az autó hátulja: a határozottan elvágott csomagtartó hátsó felén elegáns, szögletes C alakú LED-es fénycsík fut végig, amely úgy teszi mozgalmassá az önmagában túl egyszerű felületet, hogy közben egy kicsit sem tolakodó.
Arról egyelőre nem tudni, hogy az elegáns, üvegtetős luxus-kupéból is készítenek-e szériamodellt, vagy sem, de az az érzésünk, egy ilyen, egyszerre stílusos és agresszív modell, mondjuk C70 néven, igazán jót tenne a márka arculatának.