Az autógyártók a vezető és az utasok védelme mellett egyre nagyobb figyelmet fordítanak a gyalogosok megóvására is. A Volvo az új V40-esben mutatta be a világ első gyalogos-légzsákját, több márkánál pedig használnak már olyan biztonsági extrákat is, amelyek az úttestre lépő járókelők felismerését és észlelését segítik.
Úgy tűnik, most a Honda is beáll a sorba: a japánok Detroitban tartották a V2P (Vehicle-to-Pedestrian) és V2M (Vehicle-to-Motorcycle) technológiák bemutatóját. Ezek egyelőre fejlesztés alatt állnak, de a vállalat komoly reményeket fűz hozzájuk. Mindkét rendszer okostelefonos alkalmazás és vezeték nélküli kapcsolat segítségével működik.
A V2P a gyalogosok időben történő észlelését szolgálja: az autóba telepített rendszer kommunikál a hatótávolságon belül lévő gyalogosok okostelefonjával, a veszélyről mind az autóst, mind pedig a gyalogost figyelmezteti a kijelzőn megjelenő szöveggel, melyet hangjelzés is kísér. Ezzel tehát idejében észrevehetjük akár a takarásból kilépő gyalogosokat is. A V2M ugyanezen az elven működik, csak éppen a motorosok védelmére szolgál, és Bluetooth-sisakkal is kommunikál.
Bár a Honda által bemutatott technológiák működése bizakodásra adhat okot, mégis nehézségekbe ütközhet a gyakorlati alkalmazásuk. Az autókat ugyan egyszerűen fel lehet majd szerelni ezekkel az extrákkal, de a működés feltétele, hogy a szükséges szoftvert a gyalogosok is feltelepítsék és futtassák egy arra alkalmas készüléken.