A városi kisautók piaca nem túl nagy Európában, de úgy néz ki, mégis érdemes harcolni érte. A Peugeot-Citroen legalábbis elkészíti a 107-C1 páros utódját, és úgy tűnik, nincs már messze a bemutató.
A tesztautókat egyelőre erős álcázás mellett tesztelik, de annyi így is sejthető, hogy a kiskocsi valamit növekszik, és a formája is gömbölydedebbé válik. Ugyanakkor úgy hallani, hogy a műszaki alapokon nem változtatnak, ami logikus is: egy ilyen platformnak a megtérüléshez több autógenerációt – általában legalább kettőt – kell kiszolgálnia. Így a méreteken és a formaterven túl leginkább a motorválaszték változhat – valószínű, hogy itt már a PSA saját, új fejlesztésű háromhengeres motorcsaládját alkalmazzák majd.
Azt nem tudni, hogy készül-e a modellből dízelmotoros változat. Az utóbbi években az a tapasztalat, hogy ebben a kategóriában nem igazán érdemes dízelt kínálni, mivel benzinmotorral is elég takarékosak a kisautók. Akinek volt ilyen modellje, zömmel az is felhagyott a gyártással, így valószínű, hogy ezres és 1,2 literes benzines motorok alkotják majd a választékot, 60-75 lóerő környéki teljesítménnyel.
Úgy tudjuk, hogy a premier 2014 tavaszára várható – valószínű, hogy ekkor ismét egyszerre mutatkozik be a kisautó Citroen, Peugeot és Toyota változata, eltérő formatervvel, de azonos műszaki tartalommal.