Brabus Shooting Brake: a legdurvább utcai kombi
Egész pontosan a világ leggyorsabb, utcán is használható, összkerék-hajtású kombiját állította ki a Frankfurti Autószalonon a Brabus. A brutális dinamikához persze legalább olyan brutális fellépés társul.
Ismét itt egy nagyszerű példát láthatunk a szélsőséges német tuningra. Ahogy a Brabustól megszoktuk, semmi más nem számít, csak hogy mindenki első pillantásra tisztában legyen vele, milyen gyors autót lát. Ehhez már a megszokott trükköket sem érezték elegendőnek: nem csak a felnik 20 hüvelykesek, és az első légbeömlők óriásiak, de még a hűtőmaszk feletti lemez is kapott négy légbeömlőt, az első kerekek mögött pedig nagy műanyag rácson át távozhat a levegő a motortérből. Ezek az apróságok valóban hozzátesznek valamit az autó sportosságához, viszont sokkal többet ártanak a gép alapjául szolgáló CLS Shooting Brake eredeti eleganciájának.
A sok sliccelés a motortér környékén persze nem teljesen önmagáért való: a Brabus új csúcs-blokkja nyilvánvalóan igényli a plusz levegőt. A tuningcég ugyanis elkészítette az AMG biturbó V8-asából saját átiratát, amely a korábbi V12-es tuning-motoroknál is erősebb. Az eredetileg 5,5 literes motor hengerűrtartalmát 5,9 literre növelték, emellett nagyobb terhelésre méretezett kovácsolt dugattyúkat, új főtengelyt, átprogramozott vezérlő elektronikát és rozsdamentes kipufogórendszert kapott. A végeredmény 850 lóerő csúcsteljesítmény és 1150 Nm csúcsnyomaték. Ez utóbbi értéket elektronikusan állították be, hogy a motor, amely ennél jóval többet is tudna, ne tegyen kárt az erőátviteli rendszer többi elemében.
A félelmetes erejű turbómotor mellett a csomag része természetesen az ültetett futómű, a gyáriaknál is hatékonyabb fékrendszer, és az optikai tuningcsomag, amelynek minden eleme karbonszálas műanyagból készült. Ugyanakkor a Brabus meghagyta a gyári 4Matic összkerék-hajtást – egyebek közt ennek is köszönhető, hogy a nagy, sportos kombi akár 3,1 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet. Természetesen a belső tér sem maradt érintetlen: itt jellegzetes, világosszürke-sötétszürke csíkos Alcantara kárpitozást használtak, karbon, fa és alumínium díszítőelemekkel kombinálva.
A Frankfurtban kiállított szupersport-kombi árát egyelőre nem ismerjük, de nyilván jóval drágább lesz, mint a gyári CLS 63 AMG, amelyen alapul.