Jó konszerntárshoz hűen a Citroën standja rögtön a Peugeot mellett van, de erősen keresni kellett a sok DS3 és DS5 között az igazán érdekes tárgyakat.
Egy nyitott tető itt, egy kis ponyva ott, külön terem a DS3-kusztomizálóknak, ahol a világ összes kütyü-kombóját össze lehet párosítani a DS-széria autóival színben, szagban és anyagban. Odabent természetesen üveges szemű nők tucatjai nyomkodtak önkívületben gombokat, mint egy csirkekeltetőben.
A férfiak máshol voltak. Páran tömörültek a WR azaz Wild Rubis nevű izé...crossover körül, amely előrevetíti a DS-széria SUV-jának formáit, bár nem kétséges, hogy a plexi-orrot elhagyják róla. Sokat nem sikerült kideríteni, ami leginkább szemet ütött rajta az a felnije. Úgy látszik, a felnigravírozás és marás valami új trend lehet, mert a Renault új luxus-tanulmány (?) autóján is iszonyatosan aprólékosan, mindenféle geometriai formában megmart felnik kerültek. A DS-sorozat úgy látszik életképes ötlet, mert egyre-másra bővítik a palettát, ez a Citroën megoldása a kellemetlen statisztikákra és működni látszik. Pláne, ha jó marketinggel társul, márpedig abból elég jó a PSA.
Mondjuk van hozzá egy kilencszeres rali-világbajnoka és egy - jó eséllyel - nyertes csapata a jövő évi WTCC-szezonra.
Mert bizony nem elég, hogy a Citroën itt Loeblezte le (yeah, ez volt az!) a WTCC-autóját, de rögtön Sebet is elhozta, akinél erősebb mágnes nagyon nem kell. Különösebb beharangozás nélkül is azonnal odavonzott 34 millió embert így alig látszott ki a sűrűjéből, eleve nem egy nagydarab állat, nem volt egyszerű hozzáférni.
Az autó önmagában remekül néz ki, az alap C-Elysée-forma sem rossz, de a jövő évi szabályoknak megfelelő szélesítések és a fejlettebb aero-csomagnak köszönhető szárnyak-diffúzorok-toldatok jóval komolyabb versenyautónak mutatják, mint azt megszokhattuk a WTCC-mezőnytől. Igen, a többi sem lesz pite, de ezzel már keményen tesztelnek is, nem kis lépéselőnybe kerülve ezzel a konkurencia előtt.
Nem nagy titok, hogy Loeb és Muller már csaknem egy hónappal előtt teszteltek a Slovakia Ringen, majd átruccantak a Hungaroringre, ahol iszonyatos titkolózás közepette hajtották az autókat felváltva pár napig. Az, hogy bőven-vastagon két perc alatti időket futottak, nem nagy fegyvertény, de tudjuk, hogy ezen felül is nagyon jól mozogtak az autók a pályán és látszott, hogy nem Loeb lesz az, aki az életéért küzd majd az aszfalton a mezőnyben. Nem véletlenül Porsche szuperkupázik már egy ideje...
Seb - természetesen - elmondta, hogy az autó jó és mivel a kezdetektől fogva részese a fejlesztésnek, ezért szinte tökéletesen személyre szabható. Úgy érzi, tud olyan gyors lenni, mint bárki más, de természetesen nem becsüli le a mezőnyt egy pillanatig sem, hiszen tudja, hogy fokozott figyelemmel kísérik majd minden mozdulatát nem csak a pályán, hanem azon kívül is. Ráadásul a jelenlegi WTCC-ben rutinos, több szezont megélt pilóták versenyeznek, köztük pár nagyon tapasztalt, öreg rókával (Coronel, Tarquini, Muller), akikre oda kell majd figyelnie. De szeretne bajnok lenni.
Nem mondom, nincs könnyű helyzetben: ha hibázik, akkor a károgóknak esélyt ad egy újabb namengmondtam-körre. Viszont nyernie kell, mert elvárják tőle a jó eredményt. Ráadásul ott van a csapattársa, Yvan Muller, akivel lényegében egy helyről származnak és régen ismerik egymást. Muller viszont nem arról híres, hogy kedvesen mosolyogva elnézést kér, majd átadja a helyét.
Loebről lesz még szó, ahogy arról is, hogy miért kellett a Subaru egyetlen érdekes autóját eldugni a többi tizenéve gyártott, szürkemetál modell mögé...