Jó konszerntárshoz hűen a Citroën standja rögtön a Peugeot mellett van, de erősen keresni kellett a sok DS3 és DS5 között az igazán érdekes tárgyakat.
Egy nyitott tető itt, egy kis ponyva ott, külön terem a DS3-kusztomizálóknak, ahol a világ összes kütyü-kombóját össze lehet párosítani a DS-széria autóival színben, szagban és anyagban. Odabent természetesen üveges szemű nők tucatjai nyomkodtak önkívületben gombokat, mint egy csirkekeltetőben.

A férfiak máshol voltak. Páran tömörültek a WR azaz Wild Rubis nevű izé...crossover körül, amely előrevetíti a DS-széria SUV-jának formáit, bár nem kétséges, hogy a plexi-orrot elhagyják róla. Sokat nem sikerült kideríteni, ami leginkább szemet ütött rajta az a felnije. Úgy látszik, a felnigravírozás és marás valami új trend lehet, mert a Renault új luxus-tanulmány (?) autóján is iszonyatosan aprólékosan, mindenféle geometriai formában megmart felnik kerültek. A DS-sorozat úgy látszik életképes ötlet, mert egyre-másra bővítik a palettát, ez a Citroën megoldása a kellemetlen statisztikákra és működni látszik. Pláne, ha jó marketinggel társul, márpedig abból elég jó a PSA.
Mondjuk van hozzá egy kilencszeres rali-világbajnoka és egy - jó eséllyel - nyertes csapata a jövő évi WTCC-szezonra.
Mert bizony nem elég, hogy a Citroën itt Loeblezte le (yeah, ez volt az!) a WTCC-autóját, de rögtön Sebet is elhozta, akinél erősebb mágnes nagyon nem kell. Különösebb beharangozás nélkül is azonnal odavonzott 34 millió embert így alig látszott ki a sűrűjéből, eleve nem egy nagydarab állat, nem volt egyszerű hozzáférni.
Az autó önmagában remekül néz ki, az alap C-Elysée-forma sem rossz, de a jövő évi szabályoknak megfelelő szélesítések és a fejlettebb aero-csomagnak köszönhető szárnyak-diffúzorok-toldatok jóval komolyabb versenyautónak mutatják, mint azt megszokhattuk a WTCC-mezőnytől. Igen, a többi sem lesz pite, de ezzel már keményen tesztelnek is, nem kis lépéselőnybe kerülve ezzel a konkurencia előtt.
Nem nagy titok, hogy Loeb és Muller már csaknem egy hónappal előtt teszteltek a Slovakia Ringen, majd átruccantak a Hungaroringre, ahol iszonyatos titkolózás közepette hajtották az autókat felváltva pár napig. Az, hogy bőven-vastagon két perc alatti időket futottak, nem nagy fegyvertény, de tudjuk, hogy ezen felül is nagyon jól mozogtak az autók a pályán és látszott, hogy nem Loeb lesz az, aki az életéért küzd majd az aszfalton a mezőnyben. Nem véletlenül Porsche szuperkupázik már egy ideje...

Seb - természetesen - elmondta, hogy az autó jó és mivel a kezdetektől fogva részese a fejlesztésnek, ezért szinte tökéletesen személyre szabható. Úgy érzi, tud olyan gyors lenni, mint bárki más, de természetesen nem becsüli le a mezőnyt egy pillanatig sem, hiszen tudja, hogy fokozott figyelemmel kísérik majd minden mozdulatát nem csak a pályán, hanem azon kívül is. Ráadásul a jelenlegi WTCC-ben rutinos, több szezont megélt pilóták versenyeznek, köztük pár nagyon tapasztalt, öreg rókával (Coronel, Tarquini, Muller), akikre oda kell majd figyelnie. De szeretne bajnok lenni.
Nem mondom, nincs könnyű helyzetben: ha hibázik, akkor a károgóknak esélyt ad egy újabb namengmondtam-körre. Viszont nyernie kell, mert elvárják tőle a jó eredményt. Ráadásul ott van a csapattársa, Yvan Muller, akivel lényegében egy helyről származnak és régen ismerik egymást. Muller viszont nem arról híres, hogy kedvesen mosolyogva elnézést kér, majd átadja a helyét.
Loebről lesz még szó, ahogy arról is, hogy miért kellett a Subaru egyetlen érdekes autóját eldugni a többi tizenéve gyártott, szürkemetál modell mögé...

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
