Korábban úgy nézett ki, hogy a Peugeot tér majd át a GM szabvány megoldásainak használatára, de a legújabb hírek szerint épp fordítva lesz. Az amerikai óriás kínai partnere szólt közbe, így a franciák nemigen kaphatnak a General Motors fejlesztéseiből.
Mindenki kíváncsian várta, hogy mit kezd majd egymással az Opel és a Peugeot, de lassan kezd kiderülni, hogy miféle együttműködésre lesz lehetősége a két vállalatnak. A legújabb hírek szerint két Opel típus gyártása is Franciaországba kerülhet: az Opel Zafira, és az Opel Insignia utódai is Franciaországban készülhetnek: a Zafira a Peugeot 5008-as, az Insignia pedig a Citroen C5 gyártósorán. Mindkét modell alapja az új Peugeot EM2 padlólemez lesz, amely viszonylag friss konstrukció. Cserébe az Opel spanyol üzemében készülhet a Citroen C3 Picasso, ugyanott, ahol a Meriva és a Corsa is készül – azaz a C3 egyterű-változata várhatóan mégis valamiféle GM platformra épül majd.
A GM-PSA szövetség az egyik legfurább ilyen típusú együttműködés a szakmában. A Peugeot-Citroen korábban igyekezett alkalmi műszaki partnerekkel összefogni egy-egy konkrét probléma megoldására, de szorosabb szövetség szóba sem került. A GM azonban akkor jelent meg, amikor PSA számára a felszínen maradás volt a cél, így az amerikai vállalatóriás 7%-nyi részvényt vásárolt a francia gyártóban, az iparágban viszonylag csekélynek számító 320 millió eurós összegért.
A GM célja egyértelműen az, hogy a Peugeot révén jövedelmezővé tegye európai részlegét, az Opelt, amihez nagy arányú műszaki együttműködésen át vezet az út, ám úgy néz ki, ezeket kidolgozni nem is olyan egyszerű, mivel a GM más partnerei is beleszólhatnak abba, hogy milyen típusú ipari titkok kerüljenek a PSA kezébe.