A Chrysler úgy döntött, harmadával csökkenti a Viper-gyártást, mivel az eddig elkészült mennyiség több mint fele a nyakukon maradt. Az ok nyilvánvaló: a Viper egyszerűen túl drága.
Nem kérdéses, hogy a Chrysler számára fontos egy olyan típus jelenléte, amely tömegekben ébreszt vágyat. Ennek a célnak a Viper meg is felel, hisz brutális fellépésű, elképesztő erejű és nagyon-nagyon gyors sportkocsi, egyedi karakterrel. A baj csak az, hogy a harmadik generáció egyszerűen nem fogy: eddig 981 készült belőle – naponta 9 példány hagyta el a gyárat – de ebből csak 426 talált gazdára, a maradék még mindig a Chrysler raktáraiban várja, hogy valaki megvásárolja.
Ennek viszont két akadálya is van. Az egyik, hogy az amerikai sportkocsi-árakhoz képest igen drága, egy-egy példányért 102 ezer dollárt kérnek. Ez pedig pontosan két alapkivitelű Corvette, vagy három Nissan 370Z ára, hogy csak néhány kézenfekvő példát említsünk. Márpedig a Corvette a tesztek szerint nem csak olcsóbb, de jobb úttartású, könnyebben kezelhető autó, ha nem is olyan erős, mint a Viper. A másik probléma, hogy a Viper elődeivel szemben csak Észak-Amerikában kapható, más piacokon nem érhető el, márpedig Európa, Ázsia és a Közel-Kelet nyilván sokat felvenne a termelésből, talán többet is, mint az Egyesült Államok és Kanada.
A Chrysler egyelőre annyit tett, hogy napi hat darabra csökkentette a termelést, de ez nyilván csak rövid távon jelenthet megoldást. Hosszú távon meg kell találni a módját, hogy hogyan tegyék vonzóvá a típust – akár az árak csökkentésével, akár más kontinenseken való bevezetéssel.