Mégis jönnek az összkerekes BMW-k?
Alig néhány hónapja beszélt arról a BMW M-divíziójának főnöke, Friedrich Nietschke, hogy nem kívánják a Mercedes és az Audi példáját követni, az M-es BMW-k számára nem opció az összkerékhajtás. Most azonban úgy tűnik, a bajorok mégis átgondolják ennek lehetőségeit.
Míg a Mercedes E63 AMG eladott példányainak 70-80 százalékát az összkerékhajtású modellek teszik ki, a legerősebb BMW-k közül csak az X5 M és az X6 M érhető el ilyen kiépítéssel. Nietschke viszont a Motoringnak adott interjúban már azt taglalta, hogy vizsgálják az összkerékhajtás beépítésének előnyeit. Döntésük eredményét azonban a közeljövőben aligha ismerhetjük meg, szerinte legkorábban következő M5-ös, illetve M6-os esetében lehet aktuális a kérdés.
Az M-es BMW-k hagyományos jellemzője a hátsókerékhajtás, amelytől nem szívesen válnának meg a jövőben sem, Nietschke szerint a váltáshoz nem elegendő érv a 0-100 km/h-s gyorsulás eredményének javulása. Összehasonlításképpen elmondta, az M5 összkerekes riválisai négy másodperc alatt érik el az óránkénti százas tempót, ettől a BMW mindössze két tizeddel marad el.
Már az előző M5-ös megjelenése előtt is pletykáltak arról, hogy készülhet összkerékhajtású kivitel, akkor azonban másképp döntöttek a bajorok. Most úgy tűnik, nyitottak lehetnek a változtatásra, ám Nietschke szerint egészen biztos, hogy az M3-as, illetve az M4-es továbbra is kizárólag hátsókerekes sportautóként marad meg.
Karotta hátsókerékhajtással is nagyon élvezte az M5-öst: