Ha olyan előélettel törik össze egy ritkaság az utakon, mint amilyen a Tesla Model S-nek van, arra felfigyel a világsajtó. Egy Long Island-i S-tulajdonos friss balesete erre a jó példa.
Egy elektromos autó nagy előnye, hogy nem cipel egy merev és nehéz belsőégésű motort az orrában. A tervezők így szabadabban gazdálkodhatnak a gyűrődő zónákkal, ami biztonsági szempontból jelentős előny. Ennél a teslás balesetnél ez nem volt életmentő ugyan, de egész biztosan sokat segített az autóban ülő sofőrön, amikor nekihajtott egy telefonáló hyundaios egy Elantrával. Amíg a Hyundai sofőrét mentőautóban vitték el, addig a Long Island-i teslás sértetlen maradt, története pedig hamar végigment a sajtón.
Akármilyen furcsa, ez a baleset jókor jött a Teslának, amely egy két héttel korábban lángra kapott Model S miatt van szorult helyzetben. A tűzeset azért különösen kellemetlen, mert röviddel azután történt, hogy az NHTSA töréstesztjén olyan eredménnyel vizsgázott öt csillaggal a típus, amilyen teljesítményre korábban még egy autó sem volt képes. Az elektromos autót trendivé tévő kaliforniai autógyár részvényei zuhanni kezdtek az október eleji tűzeset után, amiről kiderült, hogy az ütközésnél megroncsolódott akkumulátorcsomag volt a felelős. A mostani balesetet szemmel láthatóan jól viselte az autó, így a Tesla kapott egy kedvező hivatkozási alapot, miszerint egy S nem feltétlen kap lángra, ha megsérül az orra.