Mercedes alapokon állna az Aston SUV-ja
Az Aston Martin vezérigazgatója, Dr. Ulrich Bez nemrég kifejtette vágyát, miszerint szeretné, ha készülő SUV-jukhoz a Mercedestől kapnák a padlólemezt. A Daimlerrel kötött megállapodás eddig az elektronikai alkatrészek és a V8-as, illetve a V12-es motorok felhasználásában nagyrészt kimerült, a Lagondának azonban úgy fest, ennél több kell.
Bár ez sokáig kétséges volt, egy éve eldőlt, hogy az Aston Martin nem mond le első szabadidő-autójáról. Butaság is lett volna tőlük, ha épp azon években törlik a Lagonda projektjét, amikor a prémiummárkák egymás után lépnek be a szegmensbe, a britek számára azonban kezdettől fogva létkérdés volt, hogy külső forrást találjanak a fejlesztésekhez. Bez ezért most tovább mélyítené a gyár kapcsolatát a Mercedesszel, és egy közös platformban látja SUV-jük jövőjét; a következő generációs M osztályt méregetette, ami szerinte számukra is megfelelő volna.
Az idén százéves autógyár vezére a Porsche Cayenne példáját hozta alapul, ami ugye egy olcsóbb SUV-n, a Volkswagen Touaregen alapul, mégis jó üzletet csinált a VW csoportnak. Az Aston Martin-féle kis gyáraknak amúgy se nagyon van más lehetőségük egy ekkora fejlesztésnél, mint odadörgölőzni a nagyokhoz. Csak így biztosítható, hogy a Lagonda elkészüljön 2017-re, arra az évre, amikorra talán már a Bentley-nek és a Maseratinak is piacon lesz az első városi terepjárója.