A Toyota luxusmárkája új típust mutat be a Tokyo Motor Show-n, RC típusjelzéssel. A semmitmondó név az IS kétajtós testvérmodelljét takarja, amely az Audi A5, a 4-es BMW és a Mercdes C Coupé közvetlen ellenfele lesz.
Korábban láttunk már néhány kupé-tanulmányt a Lexustól, és a szériamodellben van is valami az LF-LC és az LF-CC formai megoldásaiból, ám a japán tervezők még ezekhez képest is sokat változtattak. Látszik, hogy igyekeztek nagyot alkotni, de hogy sikerült-e, azt az első gyári képek alapján képtelenség eldönteni. Az azért egyértelmű, hogy az RC lágyabb vonalú, kevésbé agresszív forma, mint az LF-CC volt, és azt is meg lehet kockáztatni, hogy kevésbé tiszta forma, mint négyajtós testvére, az IS:
Méretei alapján az RC akár négy személynek is kényelmes lehet – erre utal legalábbis a közel 4,7 méteres hossz, a 2,73 méteres tengelytáv, az 1,84 méteres szélesség és az 1,4 méteres magasság. Tokióban kétféle polgári változatot mutatnak be: az RC350-be 3,5 literes V6-os benzinmotor kerül, az RC300h-ba pedig hibrid hajtáslánc kerül az IS250-ből már jól ismert 2,5 literes V6-ossal. Amennyire tudni lehet, dízelmotoros változatot nem terveznek, viszont már jövő januárra várható az RC F jelzésű sportváltozat, az IS F-ből már ismert 455 lóerős ötliteres V8-assal az orrában.
Később nyilván több részletet is nyilvánosságra hoznak majd, hisz az autó dinamikájáról és a várható árakról például még semmit nem árultak el. Ám az már most egyértelmű, hogy a Lexus Észak-Amerikában és Kínában szeretne tarolni az RC-vel, ahol a konkurencia hasonló méretű kétajtós típusai meglehetősen népszerűek.