Autóbelső, kólásüvegből
A Ford és a Coca Cola együttműködésének eredménye az a tanulmányautó, amelyben a Plantbottle fantázianevű eljárással készített kárpitozást használnak.
Az autó egy mezei Ford Fusion Energy – nagy vonalakban megegyezik az európai Mondeo következő, már bemutatott, de még gyártás előtt álló változatával – amely hibrid hajtáslánca révén eleve elég környezetbarátnak számít. Ám itt nem az autó a lényeg, hanem az a masszív műszál-alapanyagú kárpitozás, amely a belső tér nagy részét borítja. Ezt ugyanis a Coca Colától átvett műanyaggyártási eljárással készítik, amelyet eredetileg a PET-palackok gyártásánál kezdett használni az üdítőgyártó 2009-ben. Az újítás lényegében annyi, hogy ez a műanyag, amellett, hogy teljes egészében újrahasznosítható, 30%-ban cukornádból készül, míg korábban a gyártáshoz kizárólag kőolaj-származékokat használtak.
A Ford egyelőre arra kíváncsi, hogy a közönség mit szól az új típusú kárpitozáshoz – ezért is készült a tanulmány, amelyet a jövő héten ki is állítanak Los Angelesben. De ha megbizonyosodtak róla, hogy a felhasználóknak sincs kifogása az anyag ellen, az azt jelentheti, hogy a későbbiekben akár újrahasznosított üdítős palackokból készíthetik az olcsóbb modellek kárpitozását. Ez pedig nem csak a környezet számára hasznos, de a Ford pénztárcájának is jót tehet.