A Subaru a nagyszerű tanulmány után bemutatta az Impreza WRX ügyetlen megjelenésű szériaváltozatát, ám a típust eddig sem a külsejéért szerették a rajongók. Most viszont legalább nagyjából elmondták, mit is tud majd a legújabb generáció.

Az alapvető recept természetesen érintetlen maradt: négyhengeres turbós boxermotor elöl hosszában elhelyezve, a Subaru bevált szimmetrikus összkerék-hajtási rendszerével. A részletek azonban sokat változtak. Először is míg eddig egyes piacokra 2,5 literes motorral szállították a típust, mostantól mindenhol kétliteres lesz a WRX. Ez némi visszalépés teljesítményben – az új motor a korábbi 308 helyett 274 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 407 helyett 350 Nm – viszont az átdolgozott blokk kisebb és könnyebb, így alacsonyabbra és hátrébb kerülhetett a karosszériában, ami kedvezően befolyásolja a WRX súlyelosztását. A motorhoz hatfokozatú manuális váltó jár, vagy fokozatmentes automata, többféle sportos üzemmóddal.
A pontos dinamikai adatokat egyelőre nem közölték, csak annyit, hogy a 100 km/h-s sebességet 5 másodpercnél épp csak több idő alatt elérheti az új WRX, ami nagyon közel áll az előd képességeihez – a korábbi modell a 2,5 literes motorral 5,2 másodperc alatt érte el a százas tempót.
Az autó belsejét is felfedték, amely alapvetően a korábbi receptet követi, vagyis szokvány japán olcsóautó-belső, látszatra nem különösebben jó anyagokból, de szépen feldíszítve fémszínű és karbon-mintás betétekkel. Néhány részlet persze más, mint a többi Imprezában: a kománykerék vaskosabb, és alul lapított, mint a versenyautókban, az ülések pereme pedig extrém magas, hogy gyors kanyarban helyben tartsa az utasok testét. A kissé ügyetlen külsejű karosszériának szerencsére vannak előnyös tulajdonságai is – többek közt jelentősen növelték a merevségét.
A változtatásokon egyrészt az látszik, hogy ennek a WRX-nek a tervezésekor már nem az volt a legfontosabb, hogy jó versenyautó-alap legyen, másrészt pedig a szigorodó környezetvédelmi és fogyasztási korlátozások hatása. Már a Subaru sem koncentrálhat a teljesítmény további növelésére, valószínűleg inkább jó középútra törekedtek a menetdinamika és a fogyasztás között. Valószínű egyébként, hogy a WRX tuning-potenciálja így sem csökkent lényegesen, márpedig az elődből is játszva ki lehetett hozni 350-400 lóerőt, és valószínűleg most sincs ez másként.

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
