A Subaru a nagyszerű tanulmány után bemutatta az Impreza WRX ügyetlen megjelenésű szériaváltozatát, ám a típust eddig sem a külsejéért szerették a rajongók. Most viszont legalább nagyjából elmondták, mit is tud majd a legújabb generáció.
Az alapvető recept természetesen érintetlen maradt: négyhengeres turbós boxermotor elöl hosszában elhelyezve, a Subaru bevált szimmetrikus összkerék-hajtási rendszerével. A részletek azonban sokat változtak. Először is míg eddig egyes piacokra 2,5 literes motorral szállították a típust, mostantól mindenhol kétliteres lesz a WRX. Ez némi visszalépés teljesítményben – az új motor a korábbi 308 helyett 274 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 407 helyett 350 Nm – viszont az átdolgozott blokk kisebb és könnyebb, így alacsonyabbra és hátrébb kerülhetett a karosszériában, ami kedvezően befolyásolja a WRX súlyelosztását. A motorhoz hatfokozatú manuális váltó jár, vagy fokozatmentes automata, többféle sportos üzemmóddal.
A pontos dinamikai adatokat egyelőre nem közölték, csak annyit, hogy a 100 km/h-s sebességet 5 másodpercnél épp csak több idő alatt elérheti az új WRX, ami nagyon közel áll az előd képességeihez – a korábbi modell a 2,5 literes motorral 5,2 másodperc alatt érte el a százas tempót.
Az autó belsejét is felfedték, amely alapvetően a korábbi receptet követi, vagyis szokvány japán olcsóautó-belső, látszatra nem különösebben jó anyagokból, de szépen feldíszítve fémszínű és karbon-mintás betétekkel. Néhány részlet persze más, mint a többi Imprezában: a kománykerék vaskosabb, és alul lapított, mint a versenyautókban, az ülések pereme pedig extrém magas, hogy gyors kanyarban helyben tartsa az utasok testét. A kissé ügyetlen külsejű karosszériának szerencsére vannak előnyös tulajdonságai is – többek közt jelentősen növelték a merevségét.
A változtatásokon egyrészt az látszik, hogy ennek a WRX-nek a tervezésekor már nem az volt a legfontosabb, hogy jó versenyautó-alap legyen, másrészt pedig a szigorodó környezetvédelmi és fogyasztási korlátozások hatása. Már a Subaru sem koncentrálhat a teljesítmény további növelésére, valószínűleg inkább jó középútra törekedtek a menetdinamika és a fogyasztás között. Valószínű egyébként, hogy a WRX tuning-potenciálja így sem csökkent lényegesen, márpedig az elődből is játszva ki lehetett hozni 350-400 lóerőt, és valószínűleg most sincs ez másként.