Itt az új Lamborghini, a Huracan
Korábban már láttuk az új Lamborghini alapmodellt, lelkendeztünk is eleget a formáján – most kiderült, hogy ez valóban a végleges modell, és az is, milyen technikát tartalmaz.
A hosszas fejlesztés és csiszolgatás ellenére úgy tűnik, a Lamborghini egyelőre ragaszkodik a Gallardóban már bevált műszaki tartalomhoz. Maradt az összkerék-hajtás és az 5,2 literes V10-es motor, igaz, ez utóbbi most már 610 lóerős. Természetesen az új sportkocsi jobban megy, mint bármelyik Gallardo: 3,2 másodperc alatt érhető el vele a 100 km/h, 9,9 másodperc alatt gyorsul kétszázra, a csúcssebessége pedig 325 km/h felett van.
A jobb gyorsulásban nyilván szerepet játszik a hétfokozatú, dupla kuplungos váltó is – ebbe a Lamborghinibe már nem építenek manuális váltót. Érdekes, hogy az új modell ugyanakkor valamivel nehezebb – 1410 helyett 1422 kilogram üresen – mint az elődje, annak ellenére, hogy a Lamborghini nemrég még egy szinte teljes egészében karbonszálas műanyag autóval haknizta körbe a világ autókiállításait. Ugyanakkor a Huracanban már a szériafelszereltség része a karbon-kerámia tárcsás fékrendszer.
Az egyetlen lényeges részet, amit még nem ismerünk, az autó ára lesz: ezt 2014 tavaszán tudhatjuk meg a Genfi Autószalonon, ahol először állítják ki az új Lamborghinit élőben is. Nem sokkal később a forgalmazás is megindul – az első tulajdonosok még tavasszal megkaphatják az első példányokat. A Gallardo rekordot állított fel, ez az eddigi legnagyobb számban eladott Lamborghini, és ha akad olyan modell, amely képes lehet a 14 ezer darabos rekordot is felülmúlni, az csak a Huracan lehet.