A kínai vásárlók felforgatták az autóipari trendeket. Néhány éve még úgy nézett ki, szép lassan eltűnnek a nagy szedánok az európai gyártók kínálatából, hisz Európában és Észak-Amerikában egyre inkább háttérbe szorultak a szabadidő-autók és az egyterűek mögött. Ám Kínának hagyományos, autó-formájú autó kell, és mivel Kína már a legnagyobb piaccá nőtt, a gyártók oda is figyelnek ezekre az igényekre. Itt a legújabb példa, a Citroen, amely most egy tágas, felső középkategóriás négyajtóssal igyekszik megszorongatni a Volkswagen és a Buick helyi modelljeit.
A DS 5LS ugyanarra a sebtében improvizált műszaki alapra épül, mint a DS5: az alapja a C4 padlólemeze, amelyet minden irányban alaposan megnyújtottak. Így 2,71 méteres tengelytávot sikerült elérni, ami hosszabb, mint akár a Skoda Superb kombi változatáé, így a belső tér kivételesen tágas lehet. A típus egyébként hasonló arányú, mint kisebb testvére, a nálunk is kapható C-Elysée: magas, rövid orr-rész és hosszú hátsó túlnyúlás jellemzi. Érdekes, hogy bár a részletek érdekesek, az összhatás mégsem különösebben jellegzetes, inkább csak egy újabb névtelen nagykocsinak tűnik.
Műszaki értelemben nem valami érdekes konstrukció az 5LS: háromféle 1,6 literes benzinmotort építenek bele. Az alapváltozatba szívómotor kerül 136 lóerővel, az erősebb változatokba viszont 160 vagy 200 lóerős turbós négyhengeres kerül. Csak az alapváltozat kap kéziváltót, a turbómotorokhoz már hatsebességes automata jár.
Bár nem kizárt, hogy megszorongathatnák vele a Skoda Superbet Európában is, úgy tudjuk, itt nem is lehet majd kapni, hisz a gyártás is csak Kínában folyik majd. Ott viszont komoly tervei vannak a Citroennek az 5LS-sel, hisz 2015-re évi 200 ezer DS modellt terveznek eladni ezen az egy piacon.