A Peugeot lassan kiteljesíti az új 308-as palettát: az elődjénél visszafogottabb megjelenésű modellből a három- és ötajtós változat után itt a kombi is, méghozzá feltűnően tágas csomagtartóval.
A kombi persze jóval hosszabb, mint az ötajtós – 4,58 méter hosszú, ami bő 32 centi hossznövekedést jelent – de a 610 literes csomagtér-térfogat így is tiszteletet parancsoló érték. Csak a Honda Civic Tourer tud többet a kategóriában, épp 14 literrel, a Skoda Octavia Combival pedig épp holtversenyben áll a vadiúj 308 SW, már ami a csomagtartó méretét illeti. Ez persze tovább bővíthető a hátsó ülések lehajtásával, ami a gyáriak szerint csomagtérből is elvégezhető, egyetlen egyszerű mozdulattal. A típus, amellett, hogy tágasabb, könnyebb is az elődmodellnél, méghozzá 140 kilogrammal. Ez már annak köszönhető, hogy a második 308-as az új EMP2 jelzésű Peugeot padlólemezre épül, amelynek a tervezésekor már elsődleges cél volt a tömegcsökkentés.
Külsőre egyébként ugyanazt a visszafogott stílust képviseli a 308 SW, mint a rövidebb változatok – szeretjük, vagy sem, a Peugeot látványos korszakának egyelőre vége, legalábbis egyelőre. Természetesen műszaki szempontból sincs nagy különbség a kombi és a többi kivitel között, legfeljebb a futómű, és néhány egyéb részlet hangolása térhet el.
A 308 SW-t egyelőre csak képeken láthatjuk, élőben először a Genfi Autószalonon találkozhat vele a közönség március elején.