Kia GT4: gyors és formás
A Kia – testvérmárkájával, a Hyundai-jal együtt – félelmetes sebességgel hozza be egykori lemaradását az európai és japán gyártókkal szemben. Először a minőség, majd a műszaki megoldások terén zárkóztak fel, illetve előzték be a versenytársak egy jelentős részét, és úgy tűnik, most már arra is van pénz, idő és energia, hogy jó formaterveket rajzoltassanak és valósítsanak meg.
A GT4 tanulmány legalábbis jó nagy lépés ebbe az irányba: a Kia amerikai központjában tervezett kétajtós, csapott hátú sportkocsi kifejezetten jó kiállású darab. A tetővonal halványan az 1970-es évek legelejének Mustang Mach1-esére emlékeztet, az orr-kialakításban pedig van valami az Audi R8 karakteréből, de összhatásában mégis önálló, mi több, egész vonzó karakter. Simán el tudnánk képzelni, hogy egy ilyen fazonú autóval a Kia hasonló sikereket érhetne el a megfizethető sportkocsik piacán, mint a japán gyártók az 1980-as és 90-es évek fordulóján.
Az egyetlen, ami komoly akadálya lehet a sorozatgyártásnak, az a hátsókerék-hajtás, hisz ehhez a koreai gyártónak nincs igazán megfelelő műszaki alapja, hisz egy ilyen, mindössze 4,2 méteres járműhöz valószínűleg túl nagy lenne a Genesis és a Genesis Coupé gyártásánál használt alkatrészek zöme. Az autó orrában elhelyezett 2 literes, 315 lóerős turbómotor viszont régi ismerős, bár a Genesis Coupéban valamivel kisebb a teljesítménye, 275 lóerős.
Bár abban nem lehetünk biztosak, hogy a Kia pont a GT4 alapján készíti majd el első komolyabb sportkocsiját, úgy hallani, a terveik közt szerepel egy hátsókerék-hajtású kupé, igaz, az valószínűleg egy számmal nagyobb lesz. Arra szintén jó esély van, hogy a Kia szériamodelljeinek stílusába beszivárog valami a GT4-eséből, hisz a vállalat amerikai stúdiójában készülnek formatervek soirozatgyártású modellek számára is.