Valószínűleg a 911 Targa minden idők legjellegzetesebb Porschéja – talán nem túlzás azt állítani, hogy divatot teremtettek vele, pedig kényszermegoldásnak indult. Aztán hosszú időre eltűnt, majd a közelmúltban a Porsche egy fura, üvegtetős változatot nevezett így. Most azonban visszatértek az eredeti recepthez.
A Targa eredetileg a korábbi, vászontetős Porsche 356-osok helyére érkezett, egy olyan időszakban, amikor az észak-amerikai biztonsági szabványok miatt már csak bukókerettel lehetett volna kabriókat forgalmazni. A füleskosár-formát azonban nem ítélték elég vonzónak a Porschénél, így a bukókeret mögé panorámaüveget kapott az autó, előtte pedig kivehető tetőpanelek gondoskodtak az időjárás elleni védelemről. Mindez alapvetően változtatta meg a karakterét, de ugyanolyan jellegzetes és közkedvelt látványnak bizonyult, mint a csukott 911-esek kupé-teteje.
A megoldás később, miután elterjedtek a felugró bukókeretek, feleslegessé vált – ismét készülhetett rendes vászontetős kabrió Porsche – de a Targa stílus időközben része lett a Porsche legendának. Mostanában viszont nélkülöznünk kellett: ugyanezen a néven egy másik érdekes, bár kevésbé erőteljes stílusú tetőmegoldást próbáltak eladni, ahol csak a tetőkeret készült fémből, az utastér feletti elemet több, egymás fölé csúsztatható üveglemez alkotta. Az új Targa egyesíti a két megoldás előnyeit: ránézésre pont olyan, mint az 1965-ös Targa, viszont a középső tetőpanel gombnyomásra nyílik és csukódik.
Kétféle változat készül a Targából, amelyek a tetőmegoldástól eltekintve szinte csavarra megegyeznek az aktuális 911-es sorozat összkerék-hajtású alapváltozataival. Az alapkivitel a Targa 4 3,4 literes, 350 lóerős motorral. Ez is nagyon gyors, PDK dupla kuplungos váltóval 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig kerek 280 km/h. Az erősebbik Targa 4S a 3,8 literes motort kapja meg, 400 lóerővel – ez 4,4 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 293 km/h.
A tervek szerint a Detroit Motor Show-n kiállított autó forgalmazásának beindítását pont a kabriószezon kellős közepére időzíti a Porsche: 2014 nyarától lesz kapható világszerte. Egy ilyen sportkocsi persze nem olcsó, a Targa 4 német alapára 109338 euró, a Targa 4S-ért pedig 124094 eurót kérnek.