A Fiat teljesen felfalta a Chryslert
Nem volt egyszerű menet, de a Fiat végül a maradék Chrysler részvényeket is kiénekelte a szakszervezet szájából, így már azt tesznek az amerikai autógyártóval, amit csak akarnak. Az olaszok számára épp a legjobbkor, hisz a Chrysler gyorsan erősödik, míg a Fiatnak komolyan árt az európai piac gyengélkedése.
A Chrysler többségi tulajdonosa egy ideje már a Fiat volt, valamivel több mint 58%-os részesedéssel, de a teljes kontrollhoz hiányzó 41,46%-ot eddig az autóipari szakszervezet biztosítási alapja (VEBA) birtokolta. Ám az olasz autógyártó teljes irányításra törekedett a kezdetektől, így hosszas tárgyalások során sikerült megállapodni a részvények megvásárlásáról. A részletekről egyelőre keveset tudni, bár 4,35 milliárd dolláros teljes árról hallani, amit a Fiat természetesen hitelekből fedez.
Jelenleg úgy tűnik, a Chrysler megvásárlása a Fiat legjobb húzása volt az elmúlt két évtizedben. Így ugyanis európai központú vállalatból nemzetközi céggé válhatott, és mivel Észak-Amerikában a válság után fellendült az autópiac, a Chrysler szép nyereséget is hoz. Ezzel a Fiatot megmentette a Peugeot sorsától, amely külső segítség nélkül talán tönkre is menne – helyette az olasz cég a nagypályások között találta magát. Ráadásul a Fiat és a Chrysler kínálata nagyszerűen kiegészíti egymást: a két cég együtt minden létező kategóriában versenyképes modelleket kínálhat.
Az egyesüléssel arra is lehetőség nyílik, hogy a Fiat csoport székhelyét Olaszországból az Egyesült Államokba költöztessék, és egyes pletykák szerint erre van is esély. Hogy végül átköltözik-e a Fiat egy óceánnal arrébb, arról várhatóan január 29-én dönt majd a Fiat igazgatótanácsa, és nyilván számos más lényeges részlet is kiderül majd a következő hetekben.