Nyolc éve van piacon az Opel kisautója, így egyre nehezebb a dolga a konkurenciával szemben. Rüsselsheimben fejlesztenek valamit, de a kémfotók alapján nem épp azt, amit vártunk volna: úgy néz ki, megelégszenek a jelenlegi modell átdolgozásával, és piacon tartják még további két-három évig.
Erre utal, hogy a kémfotókon csak az autó orra van álcázva, a többi elem láthatóan tökéletesen megegyezik a jelenleg gyártott Corsa karosszérialemezeivel. Ez pedig egy erős modellfrissítést jelent, nem többet. Ami az álcázáson átsejlik, az alapján az Adam stílusában dolgozzák át az autó orrát, megkapja majd az Opel új motorjait is, és a képek tanúsága szerint a műszerfalat is átrendezik, de attól még felismerhetően ugyanaz az autó marad.
Korábban úgy lehetett hallani, hogy teljesen új modell készül, méghozzá az Opel Mokkában és a Chevrolet kisautóiban alkalmazott Gamma II padlólemez felhasználásával. Ám egyfelől az Opel részéről azt nyilatkozta valaki, hogy a Dél-Koreában fejlesztett padlólemezt túl nehéznek találták, és ezért nem használják, másrészt a jelenlegi Corsa alapjaira építették az Opel Adam miniautót. Ez pedig azt jelenti, hogy a Fiattal közösen kifejlesztett, és a jelenlegi Corsa alapját adó, SCCS jelzésű műszaki alapokkal egyelőre aligha szakíthatnak. Ez ugyanis egyrészt megdrágítaná az Adam gyártását, amellett, hogy át kellene szerszámozni a Corsát gyártó termelőegységeket.
A probléma az, hogy egy ilyen, közepesen alapos modellfrissítés valószínűleg nem lesz elegendő, hogy versenyképes helyzetben tartsa az Opelt a kisautók piacán 10-12 évesen, hisz lassan minden korszerűbb lesz a kategóriában. Ugyanakkor egy ilyen lépés azt jelezné, hogy a GM lényegében lemondott Európáról, bár ez nem is csoda, hisz a piac felvevőképessége évtizedes mélyponton van, és lassan megbecsülni sem meri senki, hogy mikor javulhat a helyzet érdemben.