Megjött a Volkswagen esze?
Míg olcsóbb modelljeit mindig igyekezett ésszerűen tervezni a VW, a luxuskategóriában az iparág legpazarlóbb húzását láthattuk a cégtől a Phaeton első generációjának bemutatásával. Az alumínium-karosszériás Audi A8-as mellé elkészítették a nehezebb, acélkarosszériás modellt. Ám úgy néz ki, tanultak a hibából – az utód már ugyanúgy alumíniumból készül, mint Audi-megfelelője.
A VW csoportnak nem szokása hosszan a piacon tartani egy-egy modellt, de a Phaeton esetében kénytelenek voltak. Egy utódmodell kifejlesztése túl sokba került volna, de mégsem akartak teljesen kivonulni a luxuskategóriából. Így a drezdai üvegpalotában már 12 éve készül a Phaeton, igaz, két alapos frissítésen is átesett 2002 óta. Ám úgy néz ki, most már nem halogatják sokáig a modellváltást – állítólag az új luxusmodell prototípusa készen van, már csak tökéletesre kell csiszolni a típus beállításait.
A legújabb hírek szerint a Phaeton utódja az Audi A8-as műszaki alapjaira épül, és a motorválasztékát is onnan kapja. Az alumínium karosszériának köszönhetően jóval könnyebb lesz, mint az elődje, annak ellenére, hogy a mérete tovább nő. Igazi sofőrlimóra számíthatunk, hisz a Phaeton egyetlen piacon fogy jól, Kínában, ahol a luxusautók tulajdonosai általában a hátsó ülést részesítik előnyben. A W12-es csúcsmotor a pletykák szerint kikopik a kínálatból, a legerősebb változatokba várhatóan négyliteres, ikerturbós V8-ast építenek.
Detroitban állítólag már ki akarták állítani a Phaeton második generációját, de úgy tűnik, meggondolták. Annyira azért mégsincs közel a premier, legkorábban az év végén indulhat a gyártás, ha minden jól megy.