Új VW Polo, új motorokkal
Öt éve lényegében változatlan formában gyártották a Volkswagen Polót, és meglepő módon most is csak egy alaposabb modellfrissítésre tellett. Az autó külsején alig változattak, viszont a motorválasztékot fenekestül felforgatták.
A legnagyobb meglepetés, hogy az 1,2 literes háromhengeres és az 1,6 literes négyhengeres TDI motort is leváltja a Volkswagen. Mindkettő helyére 1,4 literes háromhengeresek kerülnek, méghozzá rögtön háromféle, 75, 90 illetve 105 lóerővel. A változtatás a gyáriak szerint jelentős fogyasztáscsökkenéssel járt: az alapmotor a Polo takarékos, BlueMotion kivitelében 3,2 liter gázolajat fogyaszt 100 km-en, de a hivatalos adatok szerint a 90 lóerős változat is megtehet száz kilométert 3,4 literrel, ami 21% javulás az azonos teljesítményű 1,6 litereshez képest.
A benzinmotor-választék is három új háromhengeressel indul. A régi 1,2 literest váltó 1 literes alighanem azonos azzal, amelyet a VW Up!-ban alkalmaznak. A két szívóváltozat 60 és 75 lóerős, de készül turbófeltöltéssel és 90 lóerővel is. Az 1,2 literes TSI motorok továbbra is elérhetők maradnak mind 90, mind 105 lóerővel, a legerősebb 1,4 literes TSI motoros változat pedig erősebb és takarékosabb lesz: a csúcsteljesítmény 150 lóerőre növekszik, és itt is megjelenik a VW csoport hengerlekapcsoló rendszere.
Külsőre alig tér el az új Polo a régitől. Egy kicsit átrajzolták a lökhárítókat és a fényszórókat, de a fémlemezeket nem bántották – az alighanem túl sokba került volna ahhoz képest, hogy meddig gyártják még a Polót. Bár valószínű, hogy a hat éves modellciklust a VW is megnyújtja egy kicsit – ezzel kompenzálva az európai autópiac gyengélkedését – ez a Polo aligha marad két-három évnél tovább, így egy alaposabb karosszéria-átdolgozás nemigen térült volna meg.
Az átdolgozott, új motorválasztékú Polo premierjén március elején tartják a Genfi Autószalonon, piaci bevezetése pedig tavasszal indul Európa-szerte.