A Peugeot új városi modellje
Korábban sokan temették már, de a PSA és a Toyota kisautós együttműködése folytatódik. A közös kisautók első generációja azonban már kilenc éve készül a csehországi Kolinban, így nem várhattak tovább a modellváltással. Ezúttal is háromféle néven forgalmazzák majd az azonos gyökerű kiskocsikat, de elsőként a Peugeot mutatta meg saját változatát, a 108-ast – véletlenül egyazon napon a Renault Twingo harmadik generációjával.

Az elődmodellek formatervével egyértelműen a megdöbbentés volt a cél, a 108-as azonban kifejezetten konszolidált lett: az 508-as orrával és a vaskos tető illetve hátsó ajtóoszlop már-már németesen átlagautós külsőt kölcsönöz a legkisebb Peugeotnak. Ezen még az érdekes, sávos hátsó lámpák sem segítenek sokat. Adja magát az összehasonlítás a Twingóval, amely nem csak egyszerre érkezik a Peugeot kiskocsival, de nagyon hasonló a hossza is – nos, a Renault érdekesebb formának tűnik, viszont valahogy kevésbé sportos jelenség.
A francia és japán tervezők a Renault-val szemben maradtak a bevált fronthajtásnál, sőt, a méretek alapján úgy tűnik, igyekeztek minél több megoldást megtartani az előző generációból. Többek közt megmaradt az ezres háromhengeres Toyota motor is, bár már nem ez lesz az egyetlen benzines a kínálatban. A Peugeot korszerűbb, 1,2 literes, 82 lóerős háromhengeresével és a hozzá tartozó ötfokozatú váltóval is gyártják majd a típust. Dízelváltozatról egyelőre nem tudunk, ami nem is csoda: az elődmodell 1,4 literes szívódízel motorja nem volt elég olcsó, hogy igazán népszerűvé válhasson. A spórolásban inkább az autó 840 kilogrammos üres súlya segít majd, bár az elődhöz képest így is 50 kilót hízott a 108-as. A maga 3,47 méterével 4 centivel hosszabb is, mint az előd, viszont 1,62 méteres szélessége egy centivel kevesebb, mint a 107-esé.
Nagyon kifinomult műszaki megoldásokra persze nem számíthatunk ebben a kategóriában: a 247 mm-es első tárcsafékeket például hátul 200 mm átmérőjű dobok egészítik ki. Cserébe a biztonsági alapfelszerelés meglepően gazdag: van ESP, ABS, vészfék-asszisztens, visszagurulás-gátló és elektronikus fékerő-elosztó is. A jobban felszerelt modellekben ezen túl még hat légzsák is jut majd.
A 108-as összesen háromféle kivitelben készül majd. Lesz belőle a három- és ötajtós kivitel mellett vászontetős kabrió is. A típus premierjét a Genfi Autószalonon tartják, méghozzá a Citroen C1-essel és a Toyota Aygo utódjával együtt. Ezek műszakilag azonosak lesznek a Peugeot modellel, azt azonban nem tudjuk, hogy mennyire lesznek más karakterűek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A BMW megcsinálja, amit 20 éve ígér
Az M részleg vezetője nyilatkozott az AutoExpressnek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
