Még forróbb Alfa Romeo
Az Alfa Romeo ugyan komoly bajban van mostanság, de láthatóan nem adták fel a küzdelmet. Bár új modellt aligha mutatnak be a Genfi Autószalonon, a Giulietta sportváltozatát, a QV-t továbbfejlesztették.
Erősebb, gyorsabb és egy kicsivel talán jobban is fest, mint az elődje, bár semmi nem változott meg benne drasztikusan. Az 1,75 literes turbómotor maradt, bár mostantól itt is ugyanazt a változatot használják majd, amelyet a 4C sportkocsiban, azaz a teljesítmény 235-ről 240 lóerőre nőtt. Szintén a középmotoros kupéból jön a TCT jelzésű hatfokozatú, dupla kuplungos automata is – a korábbi kézi váltóval már nem lesz elérhető a QV. A változtatások révén javult az autó gyorsulása: már 6,6 másodperc alatt eléri a százas tempót, két tizeddel gyorsabban, mint a kézi váltós előd, bár ebben a tekintetben még mindig alul marad a VW Golf GTI-vel szemben, amely 220 lóerővel ugyanerre 6,5 másodperc alatt képes. A felújított QV végsebessége 240 km/h.
Az új változat kívülről is más lett, ha nem is nagyon. Változtattak az első lökhárító légbeömlőinek formáján és rácsozatán, nagyobbak lettek a krómozott kipufogóvégek, a fékrendszer pedig 320 mm-es tárcsákat és négydugattyús, Brembo feliratú nyergeket kapott. Az új változatból készül egy 500 példányos Launch Edition, 18-az, ötlyukú felnivel, kétféle vörös, vagy csak ebben a sorozatban elérhető matt, magnézium-szürke színben.