Igazi kis méregzsák az Opeltől
Sokáig úgy tűnt, az Opel Adam végzetét az elavult motorválaszték jelenti majd – most viszont az az érzésünk, az új motorok támaszthatják fel a típust. Az ezres háromhengeres volt az első pozitív előjel, de a németek nem álltak meg itt a modernizációban. Rögtön elkészítették az Adam sportos változatát is.
Valójában nem történt más, csak az Adam is megkapta a GM egyik bevált motorját. Az 1,4 literes turbós négyhengerest nagyobb autókban már jó ideje használják – az Astrát és az Insigniát is egészséges dinamizmussal ruházza fel. Az Adam S változatban még erősebb is lett, kerek 150 lóerős, és bár gyorsulási adatot egyelőre nem közöltek, annyi kiderült az autó dinamikájáról, hogy akár a 220 km/h-t is képes lesz elérni. A sportos külsőségeken és az erős motoron túl az Adam S a többi változatnál bőségesebben méretezett fékrendszert és sportosabbra hangolt futóművet is kínál, ahogy egy ilyen sportos kiskocsitól elvárható.
Adam Opelt talán szakállas öregúrként él a fejekben, de úgy tűnik, az Opel a szerencsétlen névválasztást most fiatalosnak gondolt modellváltozatok tömkelegével igyekszik ellensúlyozni. Az S ezek közül csak az egyik – ott van még a terepjárós fazonú Rocks, és persze az új turbómotoros alapmodellek. Talán ezekkel fokozhatják az érdeklődést a típus iránt, így legalább addig tarthatják a frontot a kisautók piacán, míg meg nem érkezik a Corsa váltómodellje.